Omet navegació

1.2 Política de signatura electrònica

La política de signatura electrònica i certificats està formada per les directrius i normes tècniques aplicables a l’ús de certificats i signatura electrònica dins del seu àmbit d’aplicació.

L’Esquema Nacional d’Interoperabilitat estableix que la política de signatura electrònica i de certificats de l’Administració General de l’Estat es farà servir com a marc general d’interoperabilitat per a la autenticació i el reconeixement mutu de signatures electròniques dins el seu àmbit d’actuació. També estableix que aquesta política podrà fer-se servir com a referència per a altres administracions públiques per definir les polítiques de certificats i signatures a reconèixer dins els seus àmbits competencials.

Una política de signatura electrònica conté una sèrie de normes relatives a la signatura electrònica, tractant els conceptes de generació i validació de signatura, en un context particular (contractual, jurídic, legal), i definint les regles i obligacions de tots els actors involucrats en el procés. L’objectiu d’aquest procés és determinar la validesa de la signatura electrònica per a una transacció en particular, especificant la informació que ha d’incloure el signant en el procés de generació de la signatura, i la informació que ha de comprovar el verificador en el procés de validació d’aquesta.

La política de signatura de documents electrònics administratius representa el conjunt de criteris comuns de l’Administració en relació amb la signatura electrònica.

  • Inclou les normes relatives a la signatura electrònica, organitzades al voltant dels conceptes de generació i validació de signatura.

  • Inclou els perfils interoperables dels mitjans d’identificació de les administracions públiques de la Llei 40/2015: els certificats de seu, segell electrònic i empleat públic.

  • Defineix les regles i obligacions de tots el actors involucrats en un procés de signatura.

  • Permet determinar la validesa de la signatura electrònica per a una transacció en particular.

A la Comunitat Autònoma de les Illes Balears encara no tenim definida una política de signatura i, per això, de manera subsidiària, fem servir la de la Administració General de l’Estat. No obstant això, en l’enllaç següent podeu trobar els mètodes d’identificació i signatura electrònica a la seu electrònica:

https://www.caib.es/seucaib/ca/fichainformativa/3392758/