Omet navegació

1. Identificació, signatura dels empleats públics (certificats i política de firma)

Els empleats i empleades públics necessiten identificar-se per tal de poder fer la seva feina. El mètode d’autenticació que empraran dependrà del grau de seguretat que requereixin els procediments que duguin a terme o les dades que manipulin.

Els diferents mètodes d’autenticació són:

  • Usuari i contrasenya: és el mètode general.

  • Certificat digital: per a les tasques que requereixen de signatura digital, o un mètode d’accés més segur. Com ja s’ha comentat, aquests certificats són emesos per una autoritat de certificació com pot ser FNMT, Camerfirma, ACA, etc.

L’actuació d’una administració pública, quan fa servir mitjans electrònics, s’ha de dur a terme mitjançant signatura electrònica del titular de l’òrgan o empleat públic.

La signatura electrònica és un conjunt de dades associades a un document que permet identificar al signant i vincular-lo amb el document com si es tractés de la signatura manuscrita. La signatura electrònica amb certificat electrònic garanteix a més la integritat dels documents signats.

Cada administració pública determina els sistemes de signatura electrònica que ha de fer servir el seu personal, els quals podran identificar de forma conjunta al titular del lloc de feina o càrrec i a la administració o òrgan en el qual presta el seu servei.