Tòpics sobre la gestió del temps
Hi ha tòpics o idees que dificulten la gestió del temps perquè ens hi predisposen negativament. Aquests tòpics impedeixen una gestió del temps adequada, ja que pressuposen la manca d’eines per fer-la, i per tant, neguen el fet de poder intervenir davant un problema que existeix.
D’entre aquest tòpics, assenyalam els següents:
- El temps marcat per dur a terme una tasca no influeix en la seva realització.
 - Utilitzar bé el temps és qüestió d’augmentar el nombre d’hores emprades en la realització d’una activitat.
 - La planificació és quelcom que poques vegades es pot dur a terme perquè no aporta aspectes pràctics.
 - Les coses ben fetes, millor fer-les un mateix.
 - No hi ha eines que ajudin a estalviar temps.
 - L’excés de feina es deriva de les exigències del lloc de feina.
 - Les interrupcions no es poden controlar.
 - Preveure temps per a les tasques no ajuda a dur-les a terme.
 - Millorar l’ús del temps implica retallar temps en la realització de les activitats.
 - Les persones amb llocs de feina més rellevants són les que coneixen millor el temps que es tarda a fer les coses.
 
| 
			 Recordem que molts d’aquests tòpics tenen a veure amb l’actitud personal. L’actitud que s’adopta a l’hora d’abordar una situació pot facilitar les coses o, per contra, pot frenar les persones.  |