Omet navegació

2.8.2 RIPEA

RIPEA és un gestor d’expedients que permet, quan no necessitam de la complexitat d’HELIUM, disposar d’una gestió electrònica bàsica d’expedients adaptats a la normativa ENI, permeten la interoperabilitat d’expedients, i integrat amb la resta d’eines corporatives:

  • Signatura electrònica

  • Arxiu digital

  • Connexió amb tramitació telemàtica i notificacions


En concret, RIPEA consisteix en una agrupació de carpetes i documents que proporcionen informació que permet contextualitzar l'expedient i els documents que conté. No proporciona cap lògica de tramitació, són el tramitador o tramitadors de l’expedient els que han de decidir quins documents s’han d’incorporar, qui els ha de firmar, gestionar la temporització de les accions a fer sobre l’expedient, etc.

Per tal d’utilitzar RIPEA és necessari disposar de la sèrie documental del procediment concret aprovada i donada d’alta a l’Arxiu Digital, així com disposar del codi SIA corresponent, fruit d’incorporar el procediment a l’inventari de procediments gestionat pel ROLSAC.

La informació sobre com emprar RIPEA per tramitar expedients d’un procediment es pot trobar aquí:

https://www.caib.es/sites/administracioelectronica/ca/com_puc_tramitar_expedients_amb_ripea/