Omet navegació

2.9 PINBAL

La Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears ( PINBAL) fa possible la interoperabilitat entre les administracions balears i la resta de l'Estat, quant a l'intercanvi d'informació. PINBAL permet realitzar consultes (ja sigui a través d'una aplicació web o mitjançant serveis web) als serveis disponibles a través de la Plataforma d'Intermediació de l'Estat i als serveis propis definits en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. L'objectiu és la compartició d'informació entre les diferents administracions, de cara a facilitar la tramitació electrònica i minimitzar la quantitat d'informació requerida a la ciutadania.

Alguns exemples d'informacions accessibles mitjançant PINBAL serien:

  • Dades d'identitat.

  • Residència.

  • Condició de família nombrosa.

  • Estar al corrent de les obligacions tributàries o dels pagaments amb la Seguretat Socials i les administracions.

 
Cal tenir en compte que per la normativa de protecció de dades de caràcter personal, cada una de les peticions han d'anar justificades sobre la base d'un procediment concret (codi SIA). És habitual que hi hagin processos d'auditoria d'aquestes consultes per garantir-ne l'ús correcte.

Per a més informació es pot consultar: http://interoperabilitat.caib.es/

En aquest apartat cal fer especial esment a lasimplificació administrativa documental que permet la implantació de l'administració electrònica i així ho preveu la normativa.

La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que els interessats tenen el dret de no aportar els documents que ja estiguin en poder de l'administració actuant o hagin estat elaborats per qualsevol administració. L'administració actuant pot consultar o sol·licitar els documents, tret que l'interessat s'oposi. Les administracions públiques han de sol·licitar els documents electrònicament mitjançant les seves xarxes corporatives o mitjançant consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte (article 28.2).

Així doncs, la simplificació administrativa (que va més enllà de la consulta de documentació, ja que implica la incorporació de declaracions responsables als procediments, la unificació de formularis, les adaptacions normatives, processos i procediments, etc.) impedeix que demanem als interessats que aportin determinada documentació, com per exemple, que es demani una còpia del DNI a la persona interessada en cap procediment, ja que la validació d’aquestes dades s’ha de fer a través de PINBAL.

Podeu trobar més informació al respecte en l'enllaç següent:

http://www.caib.es/sites/administracioelectronica/ca/reduccia_de_carregues_administratives/