Omet navegació

4. Concessió de les ajudes

Els informes es trameten a la directora general de Funció Pública que ha d'emetre la resolució corresponent. Aquesta competència és de la consellera de Presidència, Igualtat i Funció Pública però es troba delegada en la directora general de Funció Pública d’acord amb la Resolució de delegacions de competències en matèria de personal de 24 de febrer de 2021 (BOIB núm. 31, de 4 de març).

La concessió o la denegació de les ajudes per acció social s'ha de fer de manera individualitzada. L'import concedit s'abonarà juntament amb la nòmina del personal, excepte en els supòsits que el beneficiari no percebi nòmina i s'hagi d'abonar per altres mitjans.

El termini per resoldre i notificar els procediments en matèria d'acció social és de sis mesos.

La disposició addicional vuitena de la Llei 3/2007 preveu que, una vegada transcorregut el termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa, les persones interessades han d'entendre desestimades les sol·licituds d'ajuts a càrrec del fons social. Així ho preveu també la disposició addicional tercera del Decret 135/1995.

Abans de concedir-les, les persones interessades han d'acreditar els requisits que establerts per a cada tipus d'ajuda.