Omet navegació

6.1. Ajuda en compensació de despeses derivades d'assistència sanitària

Aquestes ajudes estan adreçades a la compensació parcial de les despeses derivades d'assistència sanitària, farmacèutica i ortopèdica que hagi hagut de realitzar el personal de la comunitat autònoma per a ell mateix o per als seus fills i filles menors de divuit anys, o fills i filles majors d'aquesta edat amb discapacitat reconeguda i que no gaudeixin d'ingressos propis.

Així mateix també s'inclou l'ajuda per despeses d'ortodòncia dels fills i filles o filles encara que siguin majors de 18 anys sempre que justifiquin que no tenen ingressos propis.

En relació amb les quanties de cada despesa concreta el Decret remet a les quanties que l'Administració General de l'Estat fitxa pel personal de MUFACE.

Concretament les quanties corresponents a les ajudes són les establertes a la Resolució del 19 de febrer de 2019 (BOE Núm. 48 de 25/02/2019)

Documentació

En el cas de no oposar-se a la verificació de les dades necessàries per part de l'Administració per vies telemàtiques només caldrà presentar la següent documentació:

1. Fotocòpia de les factures, la data de les quals ha de concordar amb l'any de l'assistència social sol·licitada.

2. Informe de l'especialista en oftalmologia amb el diagnòstic i la prescripció (en el cas de lents terapèutiques, baixa visió i ajudes prismàtiques).

3. En el cas d'ajuda per a material de pròtesi i ortopèdia, a la factura o informe que es presenti ha de constar el grup, subgrup i producte d'acord amb l'Ordre APU/2245/2005, de 30 de juny (modificada per la Resolució de 19 de febrer de 2019 BOE núm. 48 de 25 de febrer), a més, s'ha de presentar una acreditació del Servei de Salut de les Illes Balears de no haver percebut cap ajuda o prestació per al concepte sol·licitat (Acord de la Comissió d'Acció Social de 9 de juliol de 2009).

4. En el cas que el fill o filla sigui major de 14 anys, a més, s'ha de presentar autorització, segons model normalitzat, per a la consulta de la seva informació personal.

En el supòsit d'oposar-se a la consulta de les dades necessàries per a la tramitació a més a més s'ha d'aportar la documentació següent:

  • Fotocòpia del llibre de família (full dels titulars i fill o filla) o fotocòpia del certificat de naixement literal del Registre Civil.

  • En el cas de fill o filla major de 16 anys, s'ha d'aportar un informe de vida laboral, en el cas que treballi, també la documentació acreditativa dels ingressos que percep.