Les persones disposem de la capacitat d’aprendre sempre, i podem adquirir coneixements al llarg de tota la nostra vida. Carol Dwech explica que les persones que s’enfoquen en el que ella anomena la "mentalitat de creixement" estan instaurades en la millora constant, mentre que les persones que se situen en una mentalitat fixa consideren que tenen capacitats innates.
Clarament l’enfocament en l’aprenentatge facilita el desenvolupament personal i professional i cal tenir present que tothom podem tenir una mentalitat o bé l’altra, ja que en realitat som una fusió d’ambdues.
Quan volem desenvolupar i millorar professionalment és convenient enfocar-se en la pròpia voluntat d’aprendre, i perquè l’aprenentatge sigui eficaç i per millorar el rendiment, les persones necessitem tres coses:
-
Un objectiu clar
-
Un desig autèntic d’aconseguir aquest objectiu
-
Respostes que indiquen el que estan fent bé i el que cal millorar.
Recordeu que com a persona que supervisa podeu acompanyar a qui teletreballa en aquest procés de millora i facilitació d’un entorn col·laboratiu que permeti assolir els objectius de la unitat. Comunicar les àrees de millora amb encert facilitarà que es puguin dissenyar noves accions per millorar la planificació, la productivitat i, en definitiva, l’èxit del projecte i la satisfacció de l’equip de treball.
L’aprenentatge en la nova modalitat de teletreball és un procés que experimenten les persones que teletreballen i les que supervisen, i per a totes dues és un repte desenvolupar-se amb èxit en un nou entorn.
La persona que supervisa pot pensar que l’activitat de seguiment i avaluació de la persona que teletreballa afegeix una càrrega de treball en les activitats que ja fa. Cal tenir present que, si bé en qualsevol moment inicial de canvi hi ha reticències o dubtes, sobre la nova manera de treballar, i la seva conveniència o eficiència, sovint aquestes reticències se superen a mesura que les experimentem i observem els nous avantatges introduïts pel canvi.