Omet navegació

c. Acompanyament en la construcció del pla de millora

Una de les maneres d’empoderar les persones és instant-les a assumir nous reptes i responsabilitats, i acompanyar-les en el procés de millora per instaurar les noves maneres de treballar eficientment.

Per fer-ho, la persona supervisora acompanyarà la teletreballadora en l’elaboració del pla personal de treball, posant en comú els interessos i objectius que es volen assolir.

Aquest document proporcionarà un full de ruta que serà d’utilitat a l’hora de supervisar els avenços i introduir-hi modificacions, a fi que l’avaluació dels resultats sigui satisfactòria.

Invertir el temps i la dedicació oportuns en l’elaboració d’aquest document conjunt augmentarà la probabilitat que s’assoleixin els objectius, en facilitarà el seguiment i dotarà d’autonomia i responsabilitat la persona que teletreballa.

Disposar d’un entorn laboral de suport minimitza les situacions que generen estrès i esgotament emocional, bo i permetent que les persones treballadores puguin desenvolupar les seves habilitats i aportar el seu talent a la feina que dues a terme, amb satisfacció.

Hi ha alguns comportaments recomanables que facilitaran la construcció d’aquest entorn laboral de suport en la modalitat de teletreball:

  • Supervisar que la persona que teletreballa està convenientment informada en relació amb l’activitat de l’equip amb qui treballa col·laborativament.
  • Planificar les reunions d’equip els dies que les persones que teletreballen són presencialment a l’espai comú o bé assegurar-se que hi pot estar connectada per videotrucada o videoconferència.
  • Assegurar-se que la persona que teletreballa participa i coneix els esdeveniments que hi ha a l’espai comú de treball i que són importants per desenvolupar la seva feina (debats, planificació, etc.).
  • Vetllar perquè totes les persones que treballen presencialment a l’espai comú i les que teletreballen facin ús de les eines de comunicació més adients per facilitar la col·laboració i la bona entesa de la totalitat de l’equip de treball.