Control de crisis
El primer pas per controlar una situació crítica és intentar evitar-la, i anticipar-nos als errors que puguin aparèixer.
És necessari detectar les situacions puntuals que, si no es resolen, es converteixen en autèntics problemes. |
Si es repeteixen les crisis és convenient analitzar quin factor les produeix per resoldre-les com més aviat millor. Si més no, les crisis no sempre es poden evitar. Per tant, quan es produeixen, el més important és afrontar-les d’una manera ordenada i metòdica.
HABILITATS BÀSIQUES PER AFRONTAR LES CRISIS | CONSISTEIX EN... |
Presa de decisions sobre la prioritat de les activitats. | Ajustar la planificació a les noves necessitats. |
Introduir canvis en l’organització del treball. | |
Maneig de l’estrès. | Aplicar alguna tècnica de relaxació. |
Controlar els pensaments negatius. |
Els errors més freqüents que se solen cometre quan s’intenta controlar una crisi són els següents:
1. Deixar-se arrossegar pel que és urgent i no atendre el que és important.
2. No ser capaç de relaxar-se i de prendre el temps necessari per resoldre els imprevists.
3. No estalviar temps en altres etapes del procés.
4. Ser rígid amb el disseny del projecte i no adaptar-lo a les noves necessitats.
5. Evitar tornar a negociar terminis de lliurament del treball.
6. No incrementar els recursos personals i materials que s’han d’usar.
7. Emprar sempre les mateixes pautes per afrontar les situacions, sense atendre idees més creatives o innovadores.