Omet navegació

1.6 Classificació dels sistemes de provisió

A partir de diferents criteris es pot distingir entre:

a) Sistemes voluntaris o obligatoris.

Atenent la voluntat de participar del personal funcionari en el procediment de provisió, podem destriar entre els sistemes de provisió voluntaris, com ara les comissions de serveis de caràcter voluntari i els concursos, i els sistemes de provisió obligatoris, com per exemple la comissió de serveis forçosa i el canvi d’adscripció de llocs de feina.

b) Sistemes definitius o provisionals.

A causa de la temporalitat del sistema de provisió, es pot diferenciar entre els sistemes de provisió definitius com el concurs i la lliure designació, i els sistemes de provisió temporals, com l’adscripció provisional i la comissió de serveis d’atribució temporal de funcions.

c) Sistemes ordinaris i extraordinaris.

Depenent de la naturalesa del sistema de provisió es pot fer esment als sistemes de provisió ordinaris —el concurs i la lliure designació— i als sistemes de provisió extraordinaris, com ara la permuta i el trasllat per motius de salut. Com ja s’ha dit, el mateix article 74.2. de la Llei 3/2007 atribueix el qualificatiu de sistemes ordinaris al concurs i a la lliure designació.

d) Sistemes col·lectius i individuals.

Segons el nombre de persones a les quals afecta, es pot distingir entre sistemes de provisió col•lectius (reassignació d’efectius o concurs) i sistemes de provisió individuals (adscripció provisional o comissió de serveis de caràcter voluntari).

e) Sistemes intraadministratius i sistemes interadministratius.

Els sistemes de provisió de llocs de feina es troben directament lligats amb la mobilitat. Dit d’una altra manera, la mobilitat es fa efectiva mitjançant la participació en els sistemes de provisió de llocs de feina.

En aquest punt, l’Administració de la CAIB pot proveir els llocs de feina mitjançant personal funcionari que pertany a aquesta Administració, la qual cosa ocorre en la majoria de casos, però també es poden proveir llocs de feina amb personal funcionari procedent d’altres administracions. Per aquest motiu, es pot diferenciar entre sistemes de mobilitat intraadministrativa, quan els llocs de feina es proveeixen amb personal de la mateixa Administració, i la mobilitat interadministrativa, quan els llocs de feina són ocupats amb personal funcionari provinent d’altres administracions.

f) Sistemes exclusius de personal funcionari de carrera i sistemes no exclusius.

Amb vista a qui es pot veure afectat pel sistema de provisió, es pot diferenciar entre sistemes que afecten exclusivament personal funcionari de carrera (comissions de serveis de caràcter voluntari o concurs) i sistemes que poden afectar tant personal funcionari de carrera com personal funcionari interí (comissió de serveis d’atribució temporal de funcions o canvi d’adscripció de llocs de feina).

g) Sistemes de provisió de llocs de feina i sistemes d'atribució de funcions

Atenent a què es produeixi o no el canvi d'ocupació de llocs de feina, es pot diferenciar entre sistemes que impliquen efectivament un canvi en l'ocupació de llocs de feina (concurs de mèrits) i altres sistemes de provisió que no suposen cap canvi en l'ocupació de llocs de feina (la comissió de serveis d'atribució temporal de funcions).