Omet navegació

2.2 El concurs: el concurs de mèrits i el concurs específic

2.2.1. Concepte

L’article 79 del text refós de l’EBEP disposa que el concurs consisteix en la valoració dels mèrits i les capacitats i, si escau, aptituds dels candidats per part d’òrgans col·legiats de caràcter tècnic.
L’article 76 de la Llei 3/2007 fa una definició en termes molt semblants i especifica que el concurs és el sistema normal de provisió de llocs de feina i consisteix en la comprovació i la valoració dels mèrits i, si escau, de les capacitats, els coneixements i les aptituds que es determinin a la convocatòria, d’acord amb el barem que s’hi estableixi.

El segon apartat de l’article 76 especifica dos tipus de concurs: el concurs de mèrits i el concurs específic. En el concurs de mèrits només es comproven i valoren mèrits; mentre que en el concurs específic també s’han de valorar capacitats, coneixements i aptituds específicament relacionades amb el lloc de feina objecte de provisió.

L’article 76 de la Llei 3/2007 conté les regles comunes per als dos tipus de concursos, mentre que l’article 77 es dedica al concurs de mèrits, i l’article 78, al concurs específic.

2.2.2. El concurs específic

Aquest sistema de provisió ja es trobava previst per la normativa de l’Administració de l’Estat anterior al text refós de l’EBEP. En concret, es tractava a l’article 20.1. de la Llei 30/1984, de 2 d’agost, de mesures per a la reforma de la funció pública, i a l’article 40.1. del Reial decret 364/1995, de 10 de març, mitjançant el qual s’aprova el reglament general d’ingrés del personal al servei de l’Administració General de l’Estat i de provisió de llocs de feina (vegeu el document d’interès núm. 6).

El concurs específic consisteix en la comprovació i la valoració dels mèrits i les capacitats, els coneixements i les aptituds determinats en cada convocatòria relacionats amb el lloc de feina convocat.

Aquest sistema s’empra en relació amb la provisió dels llocs de feina singularitzats que tenen establerta aquesta forma de provisió en la relació de llocs de feina. Cal fer esment que els llocs de feina poden ser genèrics o singularitzats. Són llocs de feina genèrics, en tot cas, els que no es troben diferenciats dins l’estructura orgànica i impliquen l’execució de funcions pròpies del cos, l’escala o l’especialitat, o els que no tenen contingut individualitzat.

En canvi, són llocs de feina singularitzats els que es troben diferenciats dins l’estructura orgànica i impliquen l’execució de funcions assignades de manera individualitzada.

En aquest tipus de concurs la convocatòria ha de preveure: la descripció del lloc de treball, que com a mínim ha d’incloure les particularitats derivades de la naturalesa de la funció que se li encomana; la relació de les tasques principals i les responsabilitats que el caracteritzen; els mèrits de consideració necessària que relaciona l’article 14 del Decret 33/1994 i els mèrits específics adequats a les característiques del lloc mitjançant la delimitació dels coneixements professionals, de l’experiència, dels estudis i d’altres consideracions que garanteixin l’adequació per exercir el lloc de feina.

En els concursos específics la valoració global dels mèrits ha de suposar com a mínim un 55% de la puntuació màxima assolible.

Atenent aquest dos tipus de mèrits (mèrits de consideració necessària i mèrits específics del lloc de treball), l’article 18 del Decret 33/1994 disposa que les convocatòries dels concursos específics poden establir dues fases diferenciades. La primera fase consisteix a valorar els mèrits de consideració necessària d’acord amb els criteris de valoració establerts a la convocatòria. La segona fase, en canvi, consisteix en la comprovació i la valoració dels mèrits específics adequats a les característica de cada lloc.

Les puntuacions obtingudes a cada una de les fases en les quals es pot dividir el concurs específic, així com també la valoració final, s’han de reflectir a l’acta que la comissió tècnica de valoració ha d’estendre a aquests efectes. La proposta de resolució ha de recaure sobre el candidat que hagi obtingut major puntuació, un cop sumats els resultats finals de les dues fases.

2.2.2.1. La valoració dels mèrits específics

Per a la valoració dels mèrits específics, la convocatòria pot incloure la realització de proves de caràcter pràctic, memòries, entrevistes, tests professionals i la valoració d’informes d’avaluació o uns altres sistemes similars.

La memòria consisteix en una anàlisi de les tasques del lloc i dels requisits, de les condicions i dels mitjans necessaris per exercir-lo, des del punt de vista de la persona candidata. Tot això, sobre la base de la descripció continguda a la convocatòria.

Les entrevistes han de tractar sobre els mèrits específics adequats a les característiques del lloc, d’acord amb la convocatòria i sobre la memòria realitzada prèviament.

Per tant, i a diferència del concurs de mèrits, el concurs específic no només depèn de la valoració de mèrits objectius, sinó que s’introdueix una variant més subjectiva i discrecional com és la valoració de les capacitats, els coneixements o les aptituds de les persones participants.

La competència per valorar els mèrits específics és de la comissió tècnica de valoració designada en la convocatòria corresponent.

L’Administració de la CAIB no usa habitualment el concurs específic per proveir llocs de feina. A la majoria de llocs de feina singularitzats que tenen establerta com a forma de provisió ordinària el concurs, s’empra per a proveir-los el concurs de mèrits. Un exemple de provisió d’un lloc de feina mitjançant concurs específic a l’Administració de la CAIB ho trobam en la Resolució de la consellera d’Hisenda i Administracions Públiques de 14 de novembre de 2018 per al qual s’aproven la convocatòria, les bases, el barem de mèrits i la designació de la Comissió Tècnica de Valoració del procediment per proveir, mitjançant el sistema de concurs específic, un lloc de treball d’interventor/a adjunt/a responsable de la Comptabilitat i Sistemes adscrit a la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. (vegeu el document d’interès núm. 7).

2.2.3. El concurs de mèrits

El concurs de mèrits és el sistema de provisió dels llocs de feina genèrics que tenen establerta aquesta forma de provisió per la relació de llocs de feina. Aquest sistema de provisió també es pot utilitzar per proveir llocs de feina singularitzats quan així ho prevegi la relació de llocs de feina.

La Llei 3/2007 estableix que la periodicitat dels concursos de mèrits ha de ser, com a mínim, biennal.

El darrer concurs en l’Administració de la CAIB es va convocar al BOIB núm. 93, de 23 de juliol de 2016 (vegeu el document d’interès núm. 8).

2.2.4. La valoració dels mèrits de consideració necessària

Com s’ha apuntat, tant en el concurs de mèrits com en el concurs específic, el barem de la convocatòria ha de recollir la valoració dels mèrits generals següents:

a) Grau personal consolidat.
b) Antiguitat.
c) Feina desenvolupada.
d) Nivell de coneixement de la llengua catalana.
e) Cursos de formació i perfeccionament.
f) La prestació de serveis mitjançant una comissió de serveis forçosa, una comissió de serveis en atribució temporal de funcions i la prestació de serveis a la Unitat de Suport Conjuntural de la direcció general competent en matèria de funció pública.

Els mèrits de consideració necessària s’han de valorar amb referència a la data de finalització del termini de presentació d’instàncies. Els mèrits s’han d’acreditar documentalment amb la sol·licitud de participació, tret que l’Administració ja disposi d’aquestes dades. En el darrer concurs es va especificar que l’Administració de la CAIB havia d’incorporar d’ofici a l’expedient del concurs un extracte dels mèrits que ja figuraven en l’expedient personal de cada aspirant, amb referència al darrer dia del termini per presentar sol·licituds. Les persones candidates havien d’acreditar el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats no susceptibles d’inscripció en l’expedient personal mitjançant documents originals o còpies compulsades dels certificats o títols corresponents.

En tot cas, les comissions tècniques de valoració poden sol·licitar a les persones interessades els aclariments o, si pertoca, la documentació addicional que considerin necessària per disposar dels elements de judici necessaris per valorar els mèrits que les persones interessades hagin al·legat i acreditat.

Els mèrits de consideració necessària s’han de valorar d’acord amb els barems establerts a cada convocatòria. S’ha de tenir en compte, però, que l’article 14 del Decret 33/1994 estableix una sèrie de pautes o criteris que s’han de respectar quan es redacten les bases de les convocatòries corresponents. Aquestes pautes són les següents:

1. Grau personal consolidat

  • S’ha de valorar el fet de disposar d’un grau personal consolidat i reconegut superior al nivell del lloc sol·licitat.
  • S’ha de valorar el fet de disposar d’un grau personal consolidat i reconegut igual al nivell del lloc sol·licitat.
  • S’ha de valorar el fet de disposar d’un grau personal consolidat i reconegut inferior al nivell del lloc sol·licitat.

2. Antiguitat

L’antiguitat s’ha de valorar per anys o mesos de serveis prestats. Es valora el temps en què s’han ocupat llocs de feina en les diferents administracions públiques, no només en l’Administració de la CAIB.

Així mateix, no només es valoren els serveis prestats en administracions territorials, sinó que també s’han de valorar els serveis prestats en ens públics, com ara organismes autònoms, consorcis o entitat públiques empresarials que es troben dins de l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de 26 de desembre, de reconeixement de serveis previs (document normatiu d’interès núm. 10).

Habitualment, només es valoren els mesos sencers en còmput global dels períodes corresponents. En cap cas es computen a l’efecte d’aquest mèrit els serveis que s’han prestat simultàniament amb uns altres igualment al·legats i valorats.

3. Treball desenvolupat

La valoració del treball duit a terme en els llocs ocupats anteriorment a l’Administració pública, s’ha de fer atenent el nivell del lloc o llocs ocupats i tenint en compte si aquest nivell és igual, inferior o superior al del lloc de feina sol·licitat.

4. Nivell de coneixement de llengua catalana

El nivell de coneixement oral i escrit de la llengua catalana s’ha d’acreditar mitjançant el certificat emès per l’EBAP, o bé els expedits o homologats per l’òrgan competent de la Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca. Actualment l’òrgan competent és la Direcció General de Política Lingüística.

Els certificats que es valoren s’han de referir als tipus de coneixements següents:

  • Coneixements orals (certificat B1)
  • Coneixements elementals (certificat B2)
  • Coneixements mitjans (certificat C1)
  • Coneixements superiors (certificat C2)
  • Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E)

Només s’ha de valorar el certificat del nivell més alt que s’acredita, a més del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, la puntuació del qual s’ha d’acumular a la de l’altre certificat. En tots els casos només es valoren els certificats de nivell superior a l’exigit com a requisit d’ocupació del lloc de feina a què es concursa.

En cas que de dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que s’hi ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística.

5. Cursos de formació i perfeccionament

Es valoren per a cada lloc de feina les accions formatives la matèria de les quals està directament relacionada amb les funcions pròpies del lloc de què es tracta.

Les convocatòries han d’assignar la puntuació corresponent tenint en compte la durada del curs.

Habitualment, no només es valora la formació rebuda, sinó que també es té en compte la formació impartida.

En el darrer concurs es va establir que les accions formatives realitzades abans del 31 de desembre de 2000 computaven amb la meitat de punts.

2.2.5. Altres mèrits

Juntament amb els mèrits de consideració necessària, les convocatòries poden tenir en compte també els mèrits següents:

a) Diplomes o títols oficials.
b) Estudis.
c) Publicacions.
d) Destinació prèvia del cònjuge funcionari.
e) Altres mèrits que s’especifiquin a la convocatòria.

Tots aquests mèrits, tret de la destinació prèvia del cònjuge funcionari, han d’estar directament relacionats amb les funcions del lloc de feina al qual es concursa.

La puntuació en conjunt per a cada un dels mèrits de consideració no necessària no pot ser superior a un 35% de la puntuació màxima que es pugui obtenir per mèrits de consideració necessària.

En el darrer concurs es varen valorar, entre d’altres, els següents mèrits de consideració no necessària: estudis acadèmics oficials, llengües estrangeres (alemany, anglès i francès) i publicacions.

2.2.6. Comissions tècniques de valoració

Tant en el concurs de mèrits com en el concurs específic es preveu que l’avaluació dels mèrits i les capacitats dels aspirants la dugui a terme un òrgan col·legiat.

L’article 20 del Decret 33/1994 preveu que la puntuació dels mèrits que s’han de considerar a cada convocatòria de concurs és competència d’una comissió tècnica de valoració.

La Llei 3/2007 remet al desenvolupament reglamentari la regulació de la composició i el funcionament d’aquests òrgans.

2.2.6.1. Composició, funcions i funcionament

Composició

L’article 76.4. de la Llei 3/2007, pel que fa a la composició de les comissions tècniques de valoració, especifica que la regulació que s’estableixi ha de respectar els principis de professionalitat i especialització dels membres i ha de tendir a la paritat de gènere.

El text refós de l’EBEP també fa esment als principis de professionalització i especialització i estableix el principi de paritat entre homes i dones. La Llei 3/2007 no estableix una paritat absoluta entre homes i dones; el text refós de l’EBEP sí que la estableix, tot i que encara no sigui d’aplicació a l’Administració de la CAIB fins que es dicti una norma de desenvolupament. En aquesta matèria, la darrera convocatòria de concurs de trasllats va preveure el següent:

«En la composició de les comissions tècniques de valoració, amb incidència especial en els càrrecs més representatius (presidència i secretaria), s’ha de procurar respectar el principi de presència equilibrada de dones i homes, sempre que això no impliqui vulnerar els principis de professionalitat i especialització dels seus membres. En aquest sentit, en els col·lectius en què, tradicionalment, hi hagi una infrarepresentació de la dona, s’ha de procurar, de manera especial, que se n’incrementi el nombre, llevat que per raons fundades i objectives, degudament motivades, no es pugui fer efectiva la mesura. A aquest efecte, s’ha de desagregar la informació sobre el sexe dels membres dels tribunals i de les comissions de valoració.»

El Decret 33/1994 disposa que les comissions tècniques de valoració han d’estar constituïdes per tres membres, com a mínim, designats per l’òrgan o l’autoritat convocant. A la pràctica, no es tracta d’un nomenament directe, sinó que es fa un sorteig per determinar les persones membres de cada comissió. Les organitzacions sindicals amb presència a la mesa de negociació de la comunitat autònoma de les Illes Balears també proposen la designació d’una persona per a cada comissió tècnica de valoració.

Les persones membres de les comissions tècniques de valoració, encara que hagin començat a exercir les funcions, poden ser separades i substituïdes pel mateix òrgan que les ha nomenat.

El president de cada comissió es designa directament en la convocatòria. El secretari és anomenat per la comissió corresponent d’entre les persones que són vocals (excepte les que són vocals en representació sindical) en la primera sessió. En cas d’absència a alguna de les sessions, el secretari pot ser substituït per qualsevol altre dels vocals que hi assisteixen.

Les persones que componen les comissions tècniques de valoració, incloses les que representen els sindicats, han de pertànyer a un grup de titulació igual o superior al que s’exigeix per ingressar en els cossos o les escales als quals corresponen els llocs de feina de la seva comissió. Aquestes persones s’han d’abstenir de formar part de la comissió si hi concorren les causes d’abstenció que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic. Igualment, les persones interessades poden promoure un incident de recusació contra les persones que formen part de les comissions si consideren que concorren alguna d'aquestes causes. Tant l'abstenció com la recusació es pot plantejar en qualsevol moment de la tramitació del procediment.

Funcions

Les funcions bàsiques de la comissió tècnica de valoració són les següents:

a) Valorar els mèrits que al·leguen i acrediten les persones candidates en la forma que estableix la convocatòria per als llocs objecte de provisió.
b) Elaborar una llista en la qual, per ordre de puntuació, figurin tots els candidats i les puntuacions obtingudes per a cada lloc de feina i cada apartat dels mèrits.
c) Fer la proposta d’adjudicació, per a cada lloc de feina inclòs en la convocatòria, a favor del candidat que hagi obtingut la puntuació més alta.

Funcionament

A les comissions tècniques de valoració els és aplicable el règim jurídic dels òrgans col·legiats previst per la Llei 40/2015, d’1 d’octubre, de règim jurídic del sector públic.

Perquè les comissions tècniques de valoració es constitueixin vàlidament, a l’efecte de dur a terme les sessions, les deliberacions, les valoracions, les puntuacions i la presa d’acords, es requereix sempre la presència del president i del secretari, i que hi siguin presents la majoria de persones que en són membres, titulars o suplents.

Les comissions tècniques de valoració poden sol·licitar que l’òrgan convocant designi personal assessor perquè en qualitat d’expert —amb veu però sense vot— els presti suport tècnic.

Cada una de les persones membres de la comissió tècnica de valoració han de puntuar, de forma independent, els diversos mèrits al·legats per les persones aspirants.

De totes les reunions que duguin a terme les comissions, se n’ha d’estendre l’acta corresponent, la qual en acabar la sessió o abans de començar la següent ha de ser signada per totes les persones membres que hi han assistit. Si algun membre no volgués signar, se n’ha de deixar constància a l’acta i s’ha de donar per vàlida sense la seva signatura.

Les persones membres de les comissions poden fer constar en l’acta el seu vot en contra de l’acord adoptat i els motius que ho justifiquin o, fins i tot, el sentit del seu vot favorable.

Per acabar, cal assenyalar que en el darrer concurs les bases varen preveure que les sessions de les comissions tècniques de valoració s’havien de dur a terme preferentment durant la jornada laboral.

2.2.7. Convocatòries, requisits de participació, persones obligades a participar i sol·licituds

Convocatòries

Tant la Llei 3/2007 com el Decret 33/1994 disposen que les convocatòries per proveir llocs de feina mitjançant concurs han de ser objecte de publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears. A més a més, el Decret 33/1994 preveu que si s’ofereixen llocs de feina als quals poden optar personal funcionari d’altres administracions públiques, la convocatòria s’ha de publicar també al Butlletí Oficial de l’Estat.

La Llei 3/2007 també estableix que la convocatòria del concurs ha d’incloure com a mínim:

a) La denominació, el nivell i l’illa de destinació del lloc de feina.
b) Els requisits exigits per ocupar-lo, inclòs el nivell de coneixement de llengua catalana.
c) El barem de puntuació dels mèrits en el cas del concurs i el barem de puntuació de les capacitats, els coneixements o les aptituds quan el concurs sigui específic.
d) La puntuació mínima per a l’adjudicació de les vacants convocades en el cas del concurs.

D’altra banda, l’article 3 del Decret 33/1994 disposa que les convocatòries també han d’indicar el nivell en què es troben classificats els llocs de feina i les retribucions complementàries assignades a cada un d'ells.

Pel que fa als llocs de feina que són objecte de provisió, s’ha de fer esment que l’Administració gaudeix de cert marge de discrecionalitat per determinar-los. Això sí, l’article 82.4. de la Llei 3/2007 disposa que els llocs de feina ocupats en comissió de serveis han de ser inclosos en la següent convocatòria de provisió pel sistema que correspongui, tret que tenguin titular.

En darrer lloc, la Llei 3/2007 preveu que es poden convocar concursos amb segona fase d’adjudicació o de resultes en els supòsits i en les condicions que reglamentàriament es determinen. Aquest desenvolupament reglamentari, a dia d’avui, no s’ha fet.

Requisits de participació

El personal funcionari, qualsevol que sigui la situació administrativa en què es troba, excepte la situació de suspensió ferma, pot participar en els concursos que es convoquen si compleixen les condicions generals exigides i els requisits determinats a la convocatòria.

Els requisits i les condicions exigides s’han de complir el dia que finalitza el termini de presentació d’instàncies i s’han de mantenir durant tot el procediment del concurs. En aquest punt s’ha de fer esment que no poden participar les persones que estan en situació d’excedència voluntària per interès particular, si no han transcorregut els dos anys mínims de permanència en aquest tipus d’excedència. Pel que fa a les persones en situació d’excedència voluntària especial, sí que hi poden participar, però si obtenen un lloc de feina han de romandre en aquesta situació fins que acaba l’excedència.

També pot participar en les convocatòries el personal funcionari de l’Administració de l’Estat, d’altres comunitats autònomes i de les corporacions locals, sigui quina sigui la seva situació administrativa, llevat de la de suspensió ferma, respecte de tots els llocs adscrits a aquestes administracions, sempre que compleixi els requisits que estableixi la convocatòria corresponent.

Per poder optar a un lloc de feina, les persones interessades han de complir el requisit de pertinença al cos, a l’escala i a l’especialitat a què s’adscriu el lloc en qüestió. En cas que s’exigeixi alguna o més titulacions o bé uns altres requisits, cal posseir aquesta titulació o titulacions i complir els requisits corresponents. A tall d’exemple, la relació de llocs de feina per determinats llocs exigeix requisits d’experiència en sectors d’activitat administrativa.

En el darrer concurs, per poder ser admès a llocs de feina de nivell 26 o superior —fossin llocs de concurs o de lliure designació— es va establir la necessitat de presentar una memòria sobre les funcions del lloc de feina. Aquesta memòria havia d’incloure un pla de treball i una descripció de les aportacions que es farien en cas d’ocupar-lo. Tot i que respecte als lloc de concurs aquesta memòria no tenia cap influència en l’adjudicació final, sí que es podia tenir en compte per als de lliure designació.

Persones obligades a participar

Hi ha persones que es troben obligades a participar en els concursos, es tracta de les persones adscrites amb caràcter provisional a un lloc de feina. Aquesta obligació s’ha de modular en els termes següents:

a) Quan l’adscripció provisional és a causa d’haver estat remogut d’un lloc de feina, la persona afectada ha de sol·licitar la totalitat dels llocs de feina del mateix municipi, o d’un altre de limítrof, corresponents al seu cos o la seva escala o especialitat, no inferiors en més de dos nivells al del seu grau personal, per als quals compleixi els requisits. Aquesta darrera limitació no s’aplica al personal remogut d’un lloc de treball per acompliment inadequat o rendiment insuficient. En aquest cas, les persones resten obligades a sol·licitar tots els llocs de feina per als quals compleixin amb els requisits independentment del seu nivell.
b) Quan l’adscripció provisional és conseqüència del reingrés en el servei actiu, la persona afectada està obligada a participar i a sol·licitar tots els llocs de feina de l’illa de residència inclosos en la convocatòria per als quals compleixi els requisits.
c) En cap cas el personal funcionari adscrit provisionalment té l’obligació de sol·licitar els llocs de feina el sistema de provisió dels quals sigui la de lliure designació.

Al personal funcionari adscrit provisionalment que incompleix l’obligació de participar en els concursos en els termes exposats, i que no obté un lloc de feina, se li ha d’adjudicar el primer lloc vacant del concurs corresponent al seu cos, escala o especialitat segons l’ordre de publicació dels llocs de feina vacants oferts; això sí, sempre que compleixi els requisits del lloc de feina i la destinació adjudicada sigui del mateix municipi del lloc que ocupa o d’un altre de limítrof. Així mateix, s’ha d’assenyalar que a aquestes persones se’ls pot exigir la responsabilitat disciplinària en què incorren per haver incomplit un deure.

Sol·licituds

El termini de presentació d’instàncies no pot ser inferior a 15 dies hàbils, a comptar a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria al BOIB. Aquest termini ha de constar expressament en la convocatòria.

En el darrer concurs, el personal funcionari de l’Administració de la CAIB que es trobava en la situació administrativa de servei actiu va poder emplenar i registrar telemàticament la sol·licitud de participació. Aquesta darrera convocatòria va establir que, com a màxim, es podien sol·licitar fins a 15 llocs de feina, exceptuant d’aquesta limitació les persones en situació d’adscripció provisional o que sol·licitaren el reingrés.

Amb el venciment del terme de presentació de sol·licituds, caduca el termini per renunciar o desistir de participar en el concurs. Un cop transcorregut aquest període, les sol·licituds formulades són vinculants i les destinacions irrenunciables tret que, abans de la presa de possessió, s’obtengui una altra destinació mitjançant convocatòria pública.

2.2.8. Persones admeses i excloses

L’EBAP és l’ens que rep les sol·licituds de participació i també el que ha de comprovar que les persones interessades compleixin els requisits generals i específics per poder participar en la convocatòria corresponent.

Un cop exhaurit el termini per presentar sol·licituds, el conseller competent en matèria de funció pública ha d’emetre una resolució mitjançant la qual aprova i fa pública la llista provisional de persones admeses i excloses del concurs o d’alguns dels llocs convocats, amb expressió de la causa d’exclusió per a cada persona i lloc de feina. Aquesta resolució es publica en el tauler d’anuncis de l’Escola Balear d’Administració Pública i al web http://ebap.caib.es.

Les persones excloses disposen d’un termini que s’estableix a la convocatòries corresponent per esmenar les deficiències detectades, aportar els documents preceptius i presentar les al·legacions que consideren oportunes.

Un cop acabat aquest termini, el conseller competent en matèria de funció pública ha de dictar una resolució per la qual s’ha d’aprovar la llista definitiva de persones admeses i excloses del concurs o d’algun dels llocs convocats, amb expressió de les causes d’exclusió.

La resolució definitiva s’ha de publicar al web de l’EBAP, al tauler d’anuncis, als taulers d’anuncis de totes les conselleries i en el BOIB. Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs administratiu de reposició o un recurs contenciós administratiu al jutjat contenciós.

2.2.9. Resolució, presa de possessió i ajornament

Resolució

El Decret 33/1994 estableix que el termini per resoldre el concurs és d’un mes, comptador des del dia que acaba el terme per presentar sol·licituds. La persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública, mitjançant l’emissió d’una resolució motivada, pot ampliar aquest termini fins a un altre mes.

Les comissions tècniques de valoració han de publicar en el tauler d’anuncis de l’EBAP la proposta provisional d’adjudicació dels llocs de feina objecte de la convocatòria. Aquesta proposta provisional s’ha de publicar, al mateix temps i només a títol informatiu, al web de l’EBAP i els taulers d’anuncis de la seu central de cada conselleria.

Atesa la proposta provisional, les persones interessades hi poden formular observacions o reclamacions en el termini de dos dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la data d’exposició pública de la proposta provisional al tauler d’anuncis de l’EBAP. Durant aquest termini, les persones que han sol·licitat un determinat lloc de feina poden tenir accés a l’expedient de valoració de totes les persones que opten a aquest mateix lloc de feina.

Un cop examinades les observacions i reclamacions presentades dins el termini i escoltades, si pertoca, les persones afectades per la proposta, la comissió tècnica de valoració ha d’elevar a definitiva la proposta d’adjudicació de llocs, que pot incloure els canvis que siguin conseqüència de les observacions i reclamacions presentades. Així mateix, la proposta definitiva pot incloure, respecte de la provisional, l’esmena d’ofici dels errors detectats.

A la proposta de resolució definitiva se li ha de donar la mateixa publicitat que se li dona a la proposta provisional i, a més a més, s’ha de publicar al BOIB i, si és necessari, al BOE.

Després d’haver vist la proposta definitiva, la conselleria competent en matèria de funció pública ha de dictar la resolució corresponent. Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs administratiu de reposició o un recurs contenciós administratiu al jutjat contenciós.

L’article 81.3. de la Llei 3/2007 estableix que el personal funcionari que obté un lloc de feina mitjançant un sistema de provisió ordinari s’hi ha d’estar un mínim de dos anys. El temps en què s’ha de romandre en un lloc de feina obtingut per concurs o per lliure designació es sol fixar en la convocatòria corresponent, que, en tot cas, ha de respectar el termini mínim esmentat, tot i que res impedeix que en pugui establir un de superior.

Presa de possessió

Un cop es resol definitivament el concurs, l’article 25 del Decret 33/1994 especifica que el termini per prendre possessió de la nova destinació és de tres dies hàbils si la destinació és a la mateixa localitat on ja estava destinat o d’un mes si la nova destinació és a una altra localitat. El termini de presa de possessió comença a comptar a partir de l’endemà del cessament en el lloc de feina, que s’ha d’efectuar dins dels tres dies hàbils següents a la publicació de la resolució del concurs en el BOIB.

L’Administració de la CAIB, a efectes del termini per prendre possessió, interpreta que el terme «localitat» es refereix a l’illa on es troba destinada la persona interessada. És a dir, que si el lloc de feina que s’obté implica un canvi de domicili dins de la mateixa illa no es disposa d’un mes per prendre possessió.

Pel que fa al personal en situació administrativa de serveis especials —situació que comporta la reserva de lloc de feina—, la presa de possessió queda diferida al dia en què es produeixi el reingrés al servei actiu. En aquest cas, canvia el lloc de feina reservat.

El còmput dels terminis possessoris s’inicia, si escau, quan acaben els permisos o les llicències que s’hagin concedit a les persones interessades, tret que, per causes justificades, l’òrgan competent acordi suspendre’n el gaudi.

Ajornament

El cessament i, en conseqüència, la presa de possessió, es pot ajornar en dos casos:

a) D’ofici.

La persona titular de la conselleria en què presta serveis el funcionari que ha de cessar en el lloc de feina pot proposar que s’ajorni el cessament fins a un màxim de 20 dies hàbils per necessitats del servei.

La persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública, tenint en compte la proposta, ha d’emetre la resolució que correspongui.

Una vegada ajornada la presa de possessió pel termini de 20 dies hàbils, la persona titular de la conselleria competent en matèria de funció pública, per exigències del funcionament normal dels serveis, pot ajornar la data del cessament del funcionari per un termini màxim d’un mes. En aquest cas, si la persona interessada ho sol·licita, se li han de respectar les retribucions del nou lloc de feina.

b) A instància de la persona interessada.

L’article 25.4b del Decret 33/1994 especifica que es pot prorrogar, per un termini de fins a 20 dies hàbils, la incorporació del funcionari a la nova destinació si implica canvi de localitat i s’al·leguen i s’acrediten raons justificades de la pròrroga sol·licitada.