Omet navegació

2.4 Efectes de l’adjudicació d’un lloc de feina mitjançant concurs o lliure designació

L’adjudicació d’un lloc de feina mitjançant un sistema de provisió ordinari té caràcter definitiu i, per tant, implica la titularitat del lloc.

L’adjudicació d’un lloc de feina adscrit a més d’un cos, escala o especialitat o a més d’un grup de classificació no comporta la integració en el cos, l’escala o l’especialitat ni en el grup de classificació superior o diferent del d’ingrés, encara que la persona adjudicatària tengui la titulació requerida, com tampoc l’aplicació de les retribucions lligades al grup de classificació superior.

El personal funcionari que obté un lloc de feina mitjançant un sistema de provisió ordinari s’hi ha d’estar un mínim de dos anys. Aquesta requisit de permanència es troba estipulat tant a la Llei 3/2007 com al Decret 33/1994. No obstant això, aquesta obligació no és d’aplicació en els supòsits següents:

a) Remoció o supressió del lloc de feina.

b) Mobilitat forçosa a què fa referència l’apartat 5 de l’article 74 de la Llei 3/2007.

c) Participació en convocatòries de provisió ordinària de llocs de feina de la mateixa conselleria.

Les convocatòries també solen establir un temps durant el qual tampoc es poden obtenir comissions de serveis de caràcter voluntari. La darrera convocatòria va disposar que les persones que varen obtenir un lloc de feina no podien participar, durant el període d’un any, en les convocatòries de comissions de serveis. La mateixa previsió està establerta per la Instrucció 2/2012, de 27 de març, de la directora general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis, per la qual es fixen els criteris i les pautes per adjudicar les comissions de serveis de caràcter voluntari a l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Per acabar amb aquest epígraf, s’ha d’esmentar que l’obtenció per part de personal funcionari d’altres administracions d’un lloc de feina mitjançant concurs o lliure designació pot tenir efectes en la carrera professional. En concret, l’Acord del Consell de Govern de 19 de gener de 2018, de ratificació de l’Acord del Comitè Intercentres de 18 de desembre de 2017, i de l’Acord de la Mesa Sectorial de Serveis Generals de 19 de desembre de 2017, pels quals es modifiquen els acords relatius a la carrera professional del personal de l’àmbit de serveis generals, preveu el següent:

—El personal funcionari de carrera de qualsevol Administració pública que accedeixi per mitjà de sistemes ordinaris de provisió, ja sigui per concurs de mèrits o bé per lliure designació —amb posterioritat a l’enquadrament inicial—, pot sol·licitar l’homologació de la progressió aconseguida en el sistema de carrera professional horitzontal de la seva Administració d’origen.

El procediment d’homologació de la carrera professional s’ha de dur a terme a instància de part, i a la sol·licitud s’ha d’adjuntar un original o una còpia compulsada de la resolució o qualsevol altre document que acrediti el grau o nivell de carrera reconegut, així com la referència a la normativa que regula la carrera professional en l’Administració d’origen.

La resolució que estimi l’homologació, que suposarà l’adaptació de la seva progressió a la regulació establerta en l’àmbit dels serveis generals de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears, ha d’establir els efectes administratius i econòmics del nivell reconegut amb l’homologació. En tot cas, tindrà efectes econòmics des del primer dia del mes següent a la data en què s’hagi presentat la sol·licitud.

—El personal funcionari de carrera docent no universitari que accedeixi a llocs de feina de l’àmbit de serveis generals mitjançant un procediment de provisió ordinària, ja sigui per concurs o per lliure designació, i que acrediti deu anys de serveis prestats de manera ininterrompuda en el mateix grup de titulació, ha de ser enquadrat en el nivell I de carrera horitzontal amb efectes des de la data de presa de possessió del lloc obtingut en el procediment de provisió corresponent.

En el supòsit d’haver prestat serveis en diferents grups de titulació, s’ha de tenir en compte la regla de la ponderació establerta en el punt 3 per enquadrar-lo.

Si existeixen interrupcions en la prestació dels serveis que no superen 20 dies, s’entén als efectes d’aquest punt que no hi ha interrupció.