Omet navegació

2.1 Introducció

L’article 78 del text refós de la l’EBEP estableix com a sistemes de provisió obligatoris, per a totes les administracions públiques a les quals és aplicable aquesta norma, el concurs i la lliure designació.

Aquests dos sistemes, que es poden qualificar com a clàssics, també es troben previstos a l’article 75 de la Llei 3/2007 en els termes següents:

Article 75. Sistemes de provisió
1. Els llocs de feina adscrits a personal funcionari s’han de proveir ordinàriament pels sistemes de concurs o per la lliure designació, mitjançant convocatòria pública.
2. Aquests sistemes de provisió es poden convocar per a tots els llocs de feina vacants, per a llocs de feina d’una determinada àrea funcional o d’un sector especialitzat o per a llocs de feina de forma individualitzada, en consideració a les necessitats del servei.

La Llei 3/2007 preveu dues modalitats de concurs: el concurs de mèrits i el concurs específic.
D’altra banda, l’article 2 del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s’aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional, estableix que la provisió dels llocs de feina s’ha d’efectuar mitjançant el sistema de concurs de mèrits o pel de lliure designació. Aquest reglament també preveu la modalitat de concurs específic a l’article 18.

De la lectura d’aquests preceptes, es pot comprovar que la normativa vigent en la nostra comunitat autònoma compleix amb allò que estableix l’article 78.2. de l’EBEP pel que fa als sistemes de provisió ordinaris.

L’article 2 del Decret 33/1994 qualifica el sistema de concurs de mèrits com el mitjà normal de provisió de llocs de feina. El sistema de la lliure designació és qualificat com a sistema excepcional. L’article 18 de la mateixa norma també atorga el caràcter d’excepcional al concurs específic. A allò que es refereix el Decret 33/1994 és que la majoria del llocs de feina s’han de proveir ordinàriament pel sistema de concurs de mèrits. Tot i això, la lliure designació i el concurs específic no deixen de ser sistemes de provisió ordinaris, però tenen caràcter excepcional dins d’aquest tipus de sistemes.

És important remarcar que el sistema de provisió de cada lloc es troba fixat per la relació de llocs de feina del personal funcionari de l’Administració de la CAIB. La relació de llocs de feina és pot definir com l’instrument tècnic mitjançant el qual l’Administració ordena els seus recursos humans per a la prestació eficaç del servei públic i estableix els requisits per a l’ocupació de cada lloc. Precisament, un dels continguts obligatoris de la relació de llocs de feina és la determinació del sistema de provisió de cada un d’aquests.

L’article 2 del Decret 33/1994 preveu que si la relació de llocs de feina omet la forma de provisió d’alguns d’aquests, el sistema de provisió és el concurs de mèrits. La relació de llocs de feina vigent no omet la determinació de la forma de provisió de cap lloc de feina i, com ja s’ha dit, és una de les característiques del lloc de feina que aquesta ha d’especificar obligatòriament.