Omet navegació

2.6 La integració en cossos i escales de l’Administració de la CAIB

La integració és un sistema extraordinari d’accés a la funció pública, així ho indica l’article 27a de la Llei 3/2007. L’accés ordinari als cossos, a les escales i a les especialitats de l’administració autonòmica es fa a través de les convocatòries d’accés a la funció pública, mitjançant la superació dels procediments selectius corresponents (oposició, concurs oposició i concurs).

Tot i que la Llei 3/2007 estableix el règim jurídic de la integració en cossos i escales de la CAIB del personal funcionari que ha accedit a un lloc de feina mitjançant un sistema de provisió ordinari, cal destacar que a la pràctica la integració no té un caràcter preceptiu o obligatori per a l’Administració.

L’article 95.1. de la Llei 3/2007 estableix que el personal funcionari d’altres administracions que accedeix a llocs de feina de l’Administració autonòmica mitjançant convocatòries de provisió només es pot integrar en els cossos i les escales propis d’aquesta Administració, d’acord amb els requisits i les condicions que s’estableixin i d’acord amb el principi de reciprocitat.

El principi de reciprocitat implica la necessitat que s’hagi d’establir algun tipus de pacte o acord amb l’Administració d’origen de la persona que sol·licita la integració. És a dir, és necessari l’existència d’un instrument de col·laboració que deixi constància que, en el cas que el personal funcionari de l’Administració de la CAIB accedeixi mitjançant un sistema de provisió ordinari a l’Administració de què es tracti, també podrà ser integrat en el cos, escala o especialitat corresponent.

Des de l’entrada en vigor de la Llei 3/2007, l’Administració de la CAIB no ha subscrit cap pacte o acord que fixi el principi de reciprocitat amb una altra Administració. Atesa aquesta circumstància, les persones d’altres administracions que han obtingut un lloc de feina mitjançant un sistema de provisió ordinari no han pogut integrar-se en un cos, escala o especialitat de la CAIB. S’ha de dir que l’anterior llei de funció pública, la Llei 2/1989, no exigia aquest principi de reciprocitat i les persones que accediren a un lloc de feina mitjançant un procediment ordinari foren integrades en cossos i escales de l’Administració de la CAIB, si així ho havien sol·licitat.

En el supòsit que s’establís el principi de reciprocitat amb alguna Administració, l’apartat segon de l’article 95 de la Llei 3/2007 disposa que la integració també requeriria:

a) L’informe previ i favorable de l’Escola Balear d’Administració Pública.

b) L’acreditació dels coneixements que constitueixen continguts mínims exigibles per a l’accés als cossos, les escales o les especialitats de l’Administració de la comunitat autònoma, establerts pel Consell de Govern d’acord amb les previsions d’aquesta llei.