Omet navegació

1.8.- Reconeixement exprés de la possibilitat de practicar la notificació per lliurament directe d'un empleat públic de l'Administració (article 41.1 b LPAC).

Per assegurar l'eficàcia de l'actuació administrativa, i com a excepció a la pràctica de les notificacions per mitjans electrònics, es contempla la possibilitat de practicar la notificació per lliurament directe d'un empleat públic de l'Administració. Aquesta opció, realitzada amb el compliment dels requisits exigits per la LPAC i la jurisprudència, pot resultar molt pràctica i econòmica per a l'Administració com a alternativa al prestador que preveu la Llei 43/2010, de 30 de desembre, del servei postal universal, dels drets dels usuaris i del mercat postal, encara que no exempta de certs riscos jurídics, que podrien haver estat solucionats pel legislador.

Crida l'atenció que no s'hagi introduït una redacció semblant a l'article 22.4 de la Llei 43/2010, abans esmentada, que atribueix presumpció de veracitat i fefaciència a la distribució, lliurament i recepció, rebuig o impossibilitat de lliurament de notificacions d'òrgans administratius i judicials, tant les realitzades per mitjans físics com telemàtics.

Així mateix, hi ha una evident falta de concordança entre el terme utilitzat en l'article 41.1 b), "empleat públic", i la garantia que s'estableix a l'article 77.5 LPAC per als fets constatats per "funcionaris als quals es reconeix la condició d'autoritat".

Per tant, tal com està redactada la LPAC, els empleats públics, en l'exercici d'aquesta funció notificadora assignada no tindrien una garantia de presumpció de veracitat reforçada a semblança dels treballadors de l'operadora del servei postal universal designat, la qual cosa, a més d'il·lògica, pot ser qüestionada pels interessats davant els òrgans judicials; i d'altra banda, únicament els funcionaris públics amb condició d'autoritat ostentarien una certa presumpció, però queden exclosos la resta d'empleats públics que no gaudeixin d'aquesta condició (personal laboral , eventual ...).

Per evitar aquesta problemàtica, es podria explorar per les comunitats autònomes si convé introduir en les seves legislacions de desenvolupament en matèria de personal garanties per reforçar aquesta funció per part dels empleats públics(funcionaris públics d'acord amb la redacció de la LPAC) assignant-se expressament aquesta funció notificadora i atribuint la condició d'autoritat a aquests efectes.