Omet navegació

2.8. La tecnologia: comunicacions i treball col·laboratiu

Un dels reptes més grans de la xarxes és assegurar comunicacions eficaces. És fonamental perquè tenguin èxit. Es poden triar canals i formes més tradicionals:

  • Trobades periòdiques presencials o reunions.
  • Revistes o butlletins periòdics.
  • Missatges electrònics.
  • Etc.

Però cal tenir en compte que, a més d’aquestes formes tradicionals, actualment la tecnologia és la principal aliada per assegurar el funcionament i l’eficàcia de les xarxes. Normalment, les eines que s’han de fer servir aporten solucions per satisfer aquestes necessitats de comunicació i també les d’emmagatzematge i treball col·laboratiu.

Per a la primera d’aquestes necessitats (comunicació), la utilització de xarxes socials a Internet pot ser una bona solució, cada una amb les seves característiques pròpies (WhastApp, Facebook, Twitter, etc.), com es veurà en l’apartat següent.

Imatge

Representació de xarxes socials (imatge de Pixabay).

Per al desenvolupament del treball col·laboratiu es fan servir eines d’emmagatzematge comú o compartit en línia o «en nigul» (Dropbox o similar) o, fins i tot, de treball col·laboratiu (com Google Drive o similar). De fet, moltes d’aquestes eines varen començar sent mers emmagatzemadors personals d’informació «en nigul», però varen passar a ser gestors d’informació compartida, i darrerament el que fan és augmentar cada vegada més les seves possibilitats i facilitats per treballar col·laborativament.