2. Gestió eficaç del temps
És la capacitat per organitzar-se personal i professional de forma productiva, aconseguint la màxima eficàcia possible usant tècniques com la planificació i/o la delegació, seguiment i control en la consecució d'una meta o objectiu
Si hi ha alguna cosa que hem d’apreciar a la nostra feina és el temps. Apreciar-lo per la seva importància i perquè la seva mala gestió pot influir negativament en la presa de decisions, en la tasca realitzada, en la possibilitat d’abordar noves accions i en definitiva en la bona marxa de l’organització.
El temps és una variable que no podem modificar, no es compra, ni s’allarga, ni s’atura.
No és suficient saber el que volem. Tampoc es tracta de fer més feina; sinó de fer-la de manera més eficient. Quasi tothom té problemes a l’hora de gestionar el temps. També és cert que, tot i disposar de la mateixa quantitat de temps, algunes persones l’aprofiten més que d’altres.
Es tracta d’una qüestió d’autodisciplina, de canvi d’hàbits. La gestió del temps suposa planificar i distribuir la feina de tal manera que cada acció es faci en el moment adequat. La manera d’aconseguir-ho és conèixer una sèrie de principis i tècniques que permetin organitzar-se per arribar als objectius planificats.
Una incorrecta gestió del temps pot respondre a:
- Manca d’objectius definits.
- Confusió entre el que és important i el que és urgent.
- Incorrecta gestió de l’agenda.
- No acceptar que no ho podem fer tot.
- Manca de delegació de tasques.
- Excés d’informació o informació desordenada, imprecisa o fora de termini.
Per això, com hem dit és imprescindible seguir un pla d’acció lògic, coherent amb els objectius i adaptat a les circumstàncies. Per això és important programar d’una manera eficaç.