3. Necessitats de personal
Tal com ja hem esmentat, la gestió de personal té com un dels elements claus el lloc de feina.
En el cas que n’estigui dotat i vacant es pot plantejar la necessitat d’ocupar-lo de forma temporal, al marge de la convocatòria d’un procediment de provisió (el que comunament coneixem com «concurs de trasllat»). Els procediments per fer-ho són:
- Mitjançant l’adjudicació d’una comissió de serveis.
- Mitjançant el nomenament de personal funcionari interí.
D’altra banda, pot passar que no hi hagi formalment un lloc dotat vacant, però sigui necessari comptar amb més personal com a conseqüència del volum de feina o per qüestions organitzatives. Les opcions més habituals, en aquests casos, són:
- Adjudicar una comissió de serveis d’atribució temporal de funcions.
- Tramitar el nomenament de personal funcionari interí.
En resum, totes les opcions esmentades tenen caràcter temporal, amb una durada més o menys llarga, segons el cas. L’elecció entre una o altra, dependrà de la necessitat que es pretén satisfer, de la disponibilitat de la relació de llocs de feina i de l’existència de crèdit pressupostari suficient.