Omet navegació

B. Jornada i horari

Un dels deures del personal funcionari és complir amb exactitud la jornada i l‘horari de treball establerts.

1. Jornada laboral

Actualment, la jornada general de treball és de 37,5 hores setmanals i es distribueix, a l‘efecte de còmput, de forma mensual.

2. Horari general

Respecte a l’horari general, la jornada setmanal s’ha de fer de dilluns a divendres en règim d’horari flexible, amb una part fixa d’horari de concurrència obligada.

  • La part fixa de l’horari és la franja compresa entre les 9.00 h i les 14.00 h.
  • La part flexible de l’horari, que amb caràcter general es distribueix a voluntat del personal funcionari de dilluns a divendres, és la compresa entre els trams horaris següents: entrada entre les 7.30 h i les 9.00 h; sortida: entre les 14.00 h i les 16.30 h.

En les unitats on es requereixi una presència física obligatòria que superi el que s’estableix com a horari de permanència fixa (es a dir, que excedeixi de 9.00 h a 14.00 h), l’òrgan directiu corresponent pot exigir la prestació dels serveis de fins a un 10 % de la jornada ordinària mensual en una part concreta de l’horari flexible.

3. Horari especial

Hi ha col·lectius que exerceixen l‘activitat laboral o professional en circumstàncies especials i que, per tant, no es regeixen per l’horari general, la qual ha de constar expressament a la relació de llocs de feina

Per exemple: llocs de secretari o secretària personal; llocs de xofer o xofera; llocs amb funcions d’inspecció, etc.

En aquests casos, la prestació presencial de serveis es pot dur a terme mitjançant diverses modalitats, com per exemple: torns de matí, horabaixa i nocturns; jornada partida; jornada continuada amb festius, etc.

La distribució concreta de la jornada i la fixació dels horaris es farà per l’òrgan directiu o superior dels llocs que hi estiguin adscrits, mitjançant una planificació anual o semestral, comunicada prèviament al personal afectat.

4. Teletreball

El teletreball és la modalitat de prestació de serveis en què el treball s’organitza i s’executa fent ús de les tecnologies de la informació i la telecomunicació, de manera que una feina que normalment es fa a les dependències de l’Administració s’efectua, parcialment, fora d’aquestes dependències de manera regular.

En aquesta modalitat de prestació de serveis, que té caràcter voluntari per al personal, s’ha de garantir el compliment de la jornada, dels objectius fixats i de les condicions exigides en matèria de prevenció de riscs laborals, de seguretat social, de privacitat i de protecció i confidencialitat de les dades.

Per poder accedir al teletreball s’ha d’ocupar un lloc les funcions del qual es considerin susceptibles de prestar-se en aquesta modalitat.

Per exemple: l’assessoria o la correcció i traducció de documents; o llocs les funcions dels quals no comportin necessàriament la prestació de serveis presencials.

L’empleat o empleada que presta serveis en la modalitat de teletreball té una persona supervisora que estableix els objectius que ha de complir i controla el seu compliment.

Finalment, s’ha de tenir en compte que l’Administració haurà de proporcionar i mantenir a les persones que treballin en aquesta modalitat els mitjans tecnològics necessaris per a la seva activitat.

Creat amb eXeLearning (Finestra nova)