C. Ordre de funcions
Per completar l’arquitectura organitzativa de la conselleria, juntament amb la relació de llocs de feina, s’han d’esmentar les ordres de funcions, que són l‘instrument tècnic d‘ordenació mitjançant el qual l‘administració assigna les funcions als llocs de feina.
S’entén que les funcions d’un lloc són el conjunt d’activitats, tasques i operacions afins i coordinades necessàries per desenvolupar les atribucions de l’òrgan del qual formen part.
Aquesta manifestació de la potestat organitzativa i de direcció de l’administració es plasma en una norma de rang reglamentari.
Així, cada conseller o consellera determina les funcions dels llocs de feina adscrits a la seva conselleria de forma succinta i genèrica, fent referència a les més característiques o essencials, sense les quals no es reconeixeria el lloc.
La relació de funcions ha de contenir, només, una descripció de les activitats que constitueixen el nucli irreductible que fa identificable cada lloc de treball concret dins de l’estructura organitzativa.
Això no obstant, per necessitats del servei, es poden assignar al personal funcionari temporalment tasques distintes de les atribuïdes als llocs de feina que ocupen, tot respectant les funcions pròpies del cos o de l‘escala. Per tant, les funcions establertes no tenen caràcter limitatiu o excloent.
La identificació de les funcions essencials d’un lloc de feina és fonamental no tan sol per a la delimitació del contingut funcional del lloc, sinó també per a la interrelació amb altres àmbits de la funció pública. Alguns exemples d’aquesta interrelació són:
- Les funcions d’un lloc de feina establertes en l'odre de funcions corresponent permeten acreditar una experiència en un àmbit material concret (ex: experiència en UGE o UAC), la qual cosa pot facilitar l’ocupació de llocs amb requisits d’ocupació en la línia de l’experiència assolida.
- A l’àmbit dels procediments d’ocupació o de provisió d’un lloc de feina, la valoració de les titulacions acadèmiques o la formació d’una persona es fa en relació amb les funcions assignades al lloc.
Per tant, s’ha de tenir en compte que les funcions formalment establertes haurien de coincidir amb les realment desenvolupades.
Remarques:
- Les ordres de funcions només han d’incloure les funcions dels llocs de feina dotats o en previsió de ser-ho en un futur immediat.
- També han d’incloure un organigrama o estructura jeràrquica dels llocs de la conselleria.
- El procediment per dictar una ordre de funcions és el propi d’una disposició reglamentària de caràcter organitzatiu amb la peculiaritat de l’exigència d’informe preceptiu de la direcció general competent en matèria de funció pública.