Saltar la navegación

Beneficis de la gestió de projectes en l'Administració Pública

L'autor Carlos J. Pampliega considera, per exemple, que els beneficis de la gestió de projectes aplicat com a mètode de gestió en l'Administració Pública poden ser:

  • Es millora la comunicació interna entre els components de l'equip de projecte.
  • Es té una visió clara per a cada un dels agents socials relacionats (stakeholders o interessats), i es faciliten la comunicació externa i la resolució primerenca de conflictes, ja que s'identifiquen, es descriuen i es prenen decisions consensuades.
  • S'assoleixen els objectius proposats, ja que és possible combinar l'experiència acumulada amb les millors pràctiques.
  • Es manegen adequadament la incertesa i el risc en tenir identificats i comunicades totes les amenaces en el moment en què es detecten.
  • S'aconsegueix poder gestionar adequadament els seguiments de la història del projecte mitjançant la informació emmagatzemada amb totes les planificacions periòdiques on es reflecteixen les previsions i els compliments.
  • Disminueixen els errors i augmenta la productivitat, en el sentit de l'execució dels projectes en els terminis prevists.
  • Milloren les relacions amb persones participants externes mitjançant l'ús d'eines i de llenguatge estandarditzat.
  • Milloren les relacions entre les diferents administracions públiques: les relacions entre els diferents organismes de l'Administració Pública són molt comunes, i l'ús de la gestió de projectes basada en estàndards reconeguts internacionalment pot ajudar-les en gran manera.