Omet navegació

3.1. Introducció: la importància de l'acollida al ciutadà

El primer contacte de l'usuari amb la CAIB és determinant. Sigui quin sigui la seva tipologia o estil psicològic en pot incitar a la confiança o, al contrari, a una reacció de defensa o de contrarietat.

La major part de les persones usuàries que arriben al nostre centre tenen una bona disposició, però alguns estan en un estat de lleugera tensió. L'usuari pot:

  • Tenir pressa perquè no té temps.
  • Estar inquiet per allò que va a ocórrer.
  • Estar desorientat perquè no coneix el lloc.
  • Estar contrariat per la perspectiva d'esperar.
  • Estar nerviós perquè no esperava ser tant temps per fer la gestió.
  • Etc.

En els breus instants que precedeixen un primer contacte, el visitant experimenta necessitats d'aquest tipus:

a) Ser vist.
b) Ser atès sense esperar-ne massa.
c) Ser acollit.
d) Ser orientat en la bona direcció.
e) Sentir-se còmode, estar ben instal·lat.
f) Ser tranquil·litzat.
g) Eventualment, ser reconegut pel seu nom.
h) Mantenir el control de la situació sense ser assetjat.
i) Saber quant de temps ha de ser allà.
j) Etc.