3.3.1. Estil expressiu (sociable)
Quan vostè tracti amb un estil expressiu, sigui amistós i proper en la seva comunicació verbal i no verbal. Són persones creatives, entusiastes i parladores que els agrada divertir-se i entretenir els altres. Poden aparèixer a la seva oficina donant mostres d'una clara desorganització de la documentació o de la informació que tenen. Serà important que vostè ajudi amb bon humor a aquest tipus de persones a organitzar-se i sense demostrar el seu disgust.
A nivell no verbal el podrà identificar per la seva forma ràpida de parlar i moure's, salutació de mà càlida, contacte visual ferm i el seu volum de veu alt. Podrà vestir amb roba poc usual o a l'última moda.
Com ha d'actuar davant d'un expressiu?
- Haurà de ser animat, enèrgic i estimulant.
- Permetre'ls temps per parlar.
- Ser extravertit i no tímid.
- Confirmar determinats detalls per escrit.
- Ser clar i directe.
- Utilitzar exemples i testimonis sobre el que s'estigui tractant.
- Reforçar positivament el seu interlocutor fent referència als seus punts forts (humor, elegància, simpatia, etc.)