Omet navegació

5.2 Criteris i requisits per adjudicar una comissió de serveis per missions de cooperació internacional

El 16 d’agost de 2010 el director general de Funció Pública i el director general de Cooperació van emetre una instrucció conjunta mitjançant la qual es fixen els criteris i els requisits per autoritzar comissions de serveis per participar en programes o missions de cooperació internacional (vegeu document d’interès núm. 1).

Per poder autoritzar una comissió de serveis per desenvolupar una missió o un programa de cooperació internacional és necessari complir acumulativament els requisits següents:

a) Tenir la condició de personal funcionari de carrera.

b) Trobar-se en la situació administrativa de servei actiu.

c) Sol·licitar l’autorització per un període inferior a sis mesos.

d) Presentar la sol·licitud amb una antelació mínima de 45 dies en relació amb l’inici de la comissió. Aquest requisit no és exigible en els casos en què el programa, projecte o missió de cooperació internacional exigeixi una intervenció immediata com a conseqüència d’una catàstrofe natural (terratrèmols, huracans, inundacions, etc.).

e) Tenir l’informe favorable de la Secretaria General o de l’òrgan competent en matèria de personal de l’ens del sector públic instrumental.

f) Posseir l’informe favorable de la direcció general competent en matèria de cooperació.

g) Que el programa o la missió de cooperació estigui subvencionada per una Administració pública.