Omet navegació

7.5 El trasllat per motius de salut o rehabilitació del cònjuge o de fills a càrrec del funcionari

Inici

El trasllat per motius de salut o rehabilitació del cònjuge o de fills a càrrec del funcionari s’inicia a petició del funcionari sense intervenció prèvia de l’Administració. A aquest efecte, a la sol·licitud es pot adjuntar la documentació que s’estimi oportuna.

Instrucció del procediment

Amb la sol·licitud d’inici o durant la tramitació del procediment, la persona interessada ha d’aportar la documentació següent: l’informe emès pel metge del sistema de previsió social al qual es troba adscrita la persona afectada (Seguretat Social, Classes Passives, etc.) i la documentació acreditativa del parentesc (fotocòpia del llibre de família o, per exemple, certificat del Registre Civil). L’informe del metge ha de determinar el motiu de salut o de rehabilitació que concorre.

Un dels aspectes importants durant la instrucció és que ha de quedar acreditat que el cònjuge o el fill es troba a càrrec de la persona sol·licitant. En una primera aproximació, es desprèn d’aquest concepte jurídic indeterminat que ha d’existir una dependència material o econòmica del subjecte causant de la petició del trasllat. En segon lloc, s’ha de dir que aquest concepte no exigeix convivència, a diferència del concepte legal de «cura o atenció directa». En el cas d’un fill menor de 16 anys no hi hauria dubte que es tracta d’un subjecte a càrrec, atès que les persones menors de 16 anys no poden emancipar-se ni treballar. Pel que fa als fills majors de 16 anys o el cònjuge, l’Administració de la CAIB entén que el subjecte causant es troba a càrrec de la persona que sol·licita el trasllat quan concorren les circumstàncies següents:

a) El subjecte causant no duu a terme treball remunerat ni percep rendes patrimonials ni pensions superiors al doble del salari mínim interprofessional.

b) El subjecte causant no té dret per si mateix a rebre assistència sanitària de la Seguretat Social en qualsevol dels seus règims de previsió.

Aquests fets es poden acreditar per qualsevol mitjà de prova admès en dret. L’Administració de la CAIB informa les persones interessades que poden acreditar aquest requisit mitjançant la tramesa de la documentació següent: un certificat de l’Institut Nacional de la Seguretat Social (INSS) en què figurin els beneficiaris d’assistència sanitària, un certificat emès per la Tresoreria General de l’INSS que acrediti que el fill o el cònjuge no es troba d’alta en cap règim de previsió social i la declaració jurada de la persona dependent que deixi constància que no acompleix cap activitat retribuïda.

El fet que no concorrin les dues circumstàncies a les quals s’ha fet esment en les lletres a i b no implica automàticament la denegació de la petició del trasllat, sinó que, una vegada instruït el procediment, la Direcció General de Funció Pública ha de fer una valoració individualitzada de cada cas concret, tenint en compte els fets, les circumstàncies i la documentació aportada per la persona interessada.

Finalització del procediment

La Direcció General de Funció Pública emet la resolució que posa fi al procediment.

En el supòsit que efectivament pertoqui concedir el trasllat, s’han de tenir en compte els condicionaments que estableix l’article 84.3. de la Llei 3/2007 i els efectes que disposa l’apartat 3 del mateix precepte en relació amb l’adjudicació del lloc de feina.