ANÀLISI DELS INTERESSATS
Com que hi pot haver molts d'interessats, se seleccionen els més importants i es classifiquen segons el seu interès, la seva influència i la seva participació en el projecte, per poder concentrar-se en les relacions necessàries per assegurar l'èxit del projecte.
L'anàlisi dels interessats segueix els passos següents:
- D'entre tots els interessats, identificar els interessats clau. Solen ser les persones amb un rol de direcció o de presa de decisions, que es veu impactada pel resultat del projecte, com per exemple el patrocinador, el director del projecte i el client principal.
- Obtenir informació sobre els seus rols, departaments, interessos, nivells de coneixement, expectatives i nivells d'influència.
- Identificar l'impacte o el suport potencial que cada interessat podria generar, i classificar-los per definir una estratègia d'abordatge.
- Classificar-los utilitzant, per exemple, una matriu de poder o interès que agrupa els interessats basant-se en el seu nivell d'autoritat o poder i el seu nivell de preocupació o interès respecte dels resultats del projecte.