Omet navegació

EQUIP DEL PROJECTE

Per complir els objectius del projecte és necessari constituir un equip que pugui dur a terme tots els treballs necessaris per finalitzar amb èxit el projecte. Els rols principals a l'equip del projecte són:

  • Patrocinadors:
    • Dur a terme l'aprovació final de les línies base de cronograma i de l'abast. Prendre decisions sobre canvis d'abast i sobre plans de contingència dels riscs. Representant del projecte davant d'organitzacions externes. Màxim responsable del fet que es posin a disposició del projecte els recursos funcionals i tècnics necessaris per a l'èxit del projecte.
  • Coordinador del projecte:
    • Persona de l'organització que coordina els aspectes interns del projecte:
      • Convocar el Comitè de Direcció.
      • Ser responsable de dur a terme les comunicacions i les convocatòries de formacions i de reunions funcionals necessàries per a l'èxit del projecte.
      • Ser responsable d'identificar i posar a disposició del projecte els recursos funcionals necessaris per a l'èxit del projecte, de manera que estiguin disponibles en el moment adequat.
  • Referents funcionals:
    • Ser responsable que l'equip funcional validi els lliurables funcionals dins termini i quant a contingut.
  • Referents tècnics:
    • Subministrar per al projecte els recursos tècnics necessaris per a l'èxit del projecte, de manera que estiguin disponibles en el moment adequat.
    • Donar suport tècnic especialitzat a l'equip del projecte en les àrees que siguin necessàries per a l'èxit del projecte.
  • Director del projecte (Project manager):
    • Ser responsables de la gestió del projecte.
    • Ser responsables de mantenir el projecte encaminat en termes d'abast, cost i temps.
    • Proporcionar informes precisos, oportuns i fiables sobre la marxa del projecte.
    • Garantir que s'apliqui la metodologia de gestió de projectes de l'organització al projecte.