EQUIP DEL PROJECTE
Per complir els objectius del projecte és necessari constituir un equip que pugui dur a terme tots els treballs necessaris per finalitzar amb èxit el projecte. Els rols principals a l'equip del projecte són:
- Patrocinadors:
- Dur a terme l'aprovació final de les línies base de cronograma i de l'abast. Prendre decisions sobre canvis d'abast i sobre plans de contingència dels riscs. Representant del projecte davant d'organitzacions externes. Màxim responsable del fet que es posin a disposició del projecte els recursos funcionals i tècnics necessaris per a l'èxit del projecte.
- Coordinador del projecte:
- Persona de l'organització que coordina els aspectes interns del projecte:
- Convocar el Comitè de Direcció.
- Ser responsable de dur a terme les comunicacions i les convocatòries de formacions i de reunions funcionals necessàries per a l'èxit del projecte.
- Ser responsable d'identificar i posar a disposició del projecte els recursos funcionals necessaris per a l'èxit del projecte, de manera que estiguin disponibles en el moment adequat.
- Persona de l'organització que coordina els aspectes interns del projecte:
- Referents funcionals:
- Ser responsable que l'equip funcional validi els lliurables funcionals dins termini i quant a contingut.
- Referents tècnics:
- Subministrar per al projecte els recursos tècnics necessaris per a l'èxit del projecte, de manera que estiguin disponibles en el moment adequat.
- Donar suport tècnic especialitzat a l'equip del projecte en les àrees que siguin necessàries per a l'èxit del projecte.
- Director del projecte (Project manager):
- Ser responsables de la gestió del projecte.
- Ser responsables de mantenir el projecte encaminat en termes d'abast, cost i temps.
- Proporcionar informes precisos, oportuns i fiables sobre la marxa del projecte.
- Garantir que s'apliqui la metodologia de gestió de projectes de l'organització al projecte.