Omet navegació

1.3 Gestió de sortida

Durant la tramitació dels expedients pot ser necessària la comunicació amb l'interessat, ja sigui una persona jurídica, una persona física o una altra administració. Per això disposam de l'eina NOTIB, que permet realitzar comunicacions i notificacions electròniques als interessats d'un expedient. Aquesta eina aporta una interfície web perquè un usuari pugui realitzar notificacions electròniques i també una capa de serveis web perquè des d'una aplicació de gestió d'expedients es puguin fer comunicacions o notificacions electròniques des de la mateixa aplicació.

NOTIB a la vegada s'integra amb NOTIFIC@, la qual cosa permet realitzar notificacions alPunto de Acceso General (PAG), a la Dirección Electrónica Habilitada (DEH) i a través d'un Centro de Impresión y Ensobrado ( CIE). També permet publicar notificacions a la Carpeta Ciutadana del Govern (CARPETA). Els interessats podran veure a través de la CARPETA l'estat dels seus procediments, accedir als seus expedients, registres, etc.

Quan NOTIB fa una notificació sempre la registra de sortida a través de REGWEB3, i en el cas que sigui una comunicació a una altra administració, aquesta s'envia a l'altra administració a través del Sistema d'Interconnexió de Registres.

El ciutadà ha d'acudir a llegir la notificació a algun d'aquests llocs. Quan el ciutadà llegeixi la notificació, NOTIB serà avisat de manera automàtica i s'encarregarà de notificar a l'aplicació de gestió d'expedients que ha enviat la notificació de qualsevol canvi en l'estat de la notificació que ha enviat al ciutadà.

Per enviar dades a altres administracions s'utilitzarà EMISERV, que implementa el protocol SCSP per l'intercanvi de dades entre administracions.

El Portal de dades obertes del Govern de les Illes Balears ( http://dadesobertes.caib.es ) té com a objectiu fomentar la reutilització de la informació pública i augmentar la transparència del Govern de les Illes Balears i disposa d'un catàleg de dades obertes procedents de diferents organismes públics en formats oberts i estructurats amb l'objectiu de millorar les relacions amb els ciutadans, augmentar la transparència de l'administració pública, incrementar la interoperabilitat de les administracions, generar valor afegit i oferir un marc de governança oberta i de servei a la ciutadania.