Omet navegació

5.5 Aplicació de la prolongació en el servei actiu al personal funcionari interí

L'aplicació de la prolongació en el servei actiu al personal funcionari interí no va ésser, jurídicament parlant, una qüestió pacífica. De fet els tribunals superiors de justícia de diverses comunitats autònomes varen emetre sentències contradictòries. Per exemple la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Galícia va emetre la Sentència 61/2005, de 20 d'abril de 2005, denegant la possibilitat d'aplicar la prolongació en el servei actiu al personal funcionari interí (document d'interès núm.9). I, la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Castella i Lleó, va entendre que el perllongament sí que era d’aplicació al personal funcionari interí en la Sentència de 4 de juliol de 2003 (document d’interès núm.10).

En aquest punt, talment com es va dir en la Unitat I respecte a l'aplicació del règim jurídic de jubilació al personal funcionari interí, s'ha de tornar a fer esment a l'article 10.5 del text refós de l'EBEP que estableix que el règim general del personal funcionari de carrera és aplicable al personal funcionari interí quan és adequat a la naturalesa de la seva condició. D'altra banda, l'article 67.3 del text refós de l'EBEP, que determina les diferents modalitats de jubilació, fa referència genèrica al personal funcionari, sense esmentar específicament al personal funcionari de carrera, ni excloure de la seva aplicació al personal funcionari interí. 

Per tot això, s’ha de concloure que les normes relatives a la prolongació en el servei actiu són aplicables també al personal funcionari interí de l’Administració de la CAIB. Això si, en el supòsit que concorri una de les causes que la normativa preveu com a causa del cessament de personal funcionari interí, s'ha d'emetre la resolució de pèrdua de la condició de personal funcionari interí que també posa fi de l'autorització de la prolongació en el servei actiu. 

Així ho han entès també altres comunitats autònomes com ara la Comunitat Autònoma d'Aragó que va emetre l'Ordre del conseller d'Hisenda i Administració Pública, de 5 de juny de 2013, per la qual es regula el procediment per a la prolongació de la permanència en el servei actiu (Butlletí Oficial d'Aragó de 3 d’octubre de 2013); o la Comunitat Autònoma de Murcia, on el Consell de Govern va aprovar, el 27 de juliol de 2012, l'Acord sobre els supòsits excepcionals i els procediments per a la prolongació de la permanència en el servei actiu.