Omet navegació

6. Els triennis del personal eventual

És personal eventual el que, en virtut d’un nomenament legal, ocupa, amb caràcter temporal, llocs de feina considerats de confiança o d’assessorament especial de la presidència o de les conselleries, no reservats a personal funcionari de carrera.

El nombre de llocs de feina del personal eventual, les seves característiques i les retribucions que li corresponen són públiques i les determina el Consell de Govern.

El Decret 107/1995, de 21 de setembre, pel qual s’estableixen normes d’aplicació al personal eventual disposa que l’acord de creació de llocs de treball pot preveure el dret a percebre retribucions per antiguitat o triennis i que, si és així, aquest concepte retributiu s’ha de percebre en catorze mensualitats.

En l’actualitat, la normativa d’aplicació reconeix el dret del personal eventual a percebre els triennis que tengui reconeguts. En concret, ell punt 3 de l’Acord del Consell de Govern de 3 de juliol de 2015, pel qual s’aprova la relació de llocs de treball corresponent al personal eventual al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix:

Tercer. A l’efecte de retribucions per antiguitat o triennis, reconèixer el dret a la percepció dels conceptes esmentats, que els ocupants dels llocs de treball creats per aquest Acord acreditin en les administracions públiques.