Omet navegació

7.3. Procediment de reconeixement de serveis previs a efectes de triennis

Sol·licitud

Es tracta d’un procediment que s’inicia sempre a instància de la persona interessada.

A la sol·licitud s’ha d’adjuntar el certificat de serveis prestats que es pretén que siguin reconeguts, o els certificats corresponents en cas que s’hagin prestat serveis en més d’una administració.

A la intranet de la CAIB hi ha a disposició del personal funcionari i del personal laboral de l’Administració de la CAIB un model de sol·licitud de reconeixement de serveis previs a efectes de triennis (vegeu el document d’interès núm. 6).

Certificats

L’Administració competent per emetre els certificats és aquella en què s’han prestat els serveis que es pretén que siguin reconeguts. També es pot aportar una còpia acarada del certificat si no es vol adjuntar el document original.

L’article 3 del Reial decret 1481/1982 fa referència als certificats, amb especial esment de les dades que han de contenir. Aquest precepte estableix que els certificats s’han d’ajustar al model de l’annex 1 d’aquesta norma, motiu pel qual en la pràctica els certificats de serveis prestats són coneguts com a annexos 1.

El contingut mínim d’aquests certificats és el següent:

  • Identificació de l’Administració on s’han prestat els serveis.
  • Nom, llinatges i número de DNI de la persona interessada.
  • Cos, escala i/o especialitat en cas que els serveis s’hagin prestat en la condició de personal funcionari.
  • Plaça o categoria professional en el cas que els serveis s’hagin prestat en la condició de personal laboral.
  • El vincle en què s’han prestat els serveis: funcionari de carrera, funcionari interí, funcionari en pràctiques, contractat laboral fix o temporal.
  • El període de temps en què s’han prestat els serveis, s’ha d’indicar el dia, mes i any de l’inici i el dia, mes i any de la finalització.

L’article 3 del Reial decret 1481/1982 indica que els certificats «expresarán el nivel de proporcionalidad que por analogía corresponde a los servicios prestados en cada periodo de tiempo de conformidad con las titulaciones y requisitos que tenía el funcionario cuando prestó los servicios objeto del reconocimiento y el puesto de trabajo efectivamente desempeñado». L’índex de proporcionalitat és necessari per determinar el grup o el subgrup en què s’han de reconèixer els serveis prestats, sobretot pel que fa als serveis prestats com a personal laboral o com a personal funcionari abans que s’aprovés la classificació dels cossos i escales en grups o subgrups.

L’índex de proporcionalitat es va fixar atenent a les titulacions i als grups de classificació funcionarial vigents en el seu moment. La correspondència entre titulacions, grup o subgrup de titulació i nivell de proporcionalitat és la següent:

Titulació Grup/subgrup Nivell de
proporcionalitat
Nivell conveni CAIB
Doctor, llicenciat, enginyer, arquitecte o equivalent

A1
(antic grup A)

10 1
Enginyer tècnic, diplomat, arquitecte tècnic o equivalent A2
(antic grup B)
8 2
Batxiller superior, formació professional de segon grau o equivalent C1
(antic grup C)
6 3-4
Graduat escolar, formació professional de segon grau, batxiller elemental o equivalent C2
(antic grup D)
4 5-6
Certificat d’escolaritat
(estudis primaris)
AP
(antic grup E)
3 7-8

La Llei 9/1978 va preveure la possibilitat que els serveis prestats com a contractat laboral o administratiu no es trobessin formalment documentats. El Reial decret 1481/1982 va preveure que, en el cas que els contractes no es formalitzessin documentalment en el seu moment, els certificats de serveis prestats es poden emetre fonamentant-se en qualsevol mitjà de prova vàlid en dret. Alguns exemples de mitjans de prova són:

  • Les fotocòpies, testimonis o còpies autoritzades de les nòmines percebudes.
  • Els rebuts, llistes de pagament o qualsevol altre document acreditatiu de l’abonament a la persona interessada de les retribucions satisfetes durant el període de temps que es pretén que sigui reconegut.

Així mateix, pot succeir que un determinat ens del sector públic instrumental on es prestaren els serveis s’hagi extingit. En aquests casos, quan es demostra la impossibilitat material d’aportar el certificat, l’Administració de la CAIB admet com a prova dels serveis prestats aquells que consten com a cotitzats a l’informe de vida laboral.

A l’Administració de la CAIB l’òrgan competent per resoldre els procediments de reconeixement de serveis previs a efectes de triennis és la directora general de Funció Pública. Es tracta d’una competència delegada per la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 24 de febrer de 2021, BOIB núm. 31, de 4 de març). El termini per resoldre el procediment és de sis mesos i el sentit del silenci, d’acord amb la Disposició transitòria vuitena de la Llei 3/2007, és desestimatori.

Pel que fa als serveis prestats a l’Administració de la Comunitat Autònoma, cal assenyalar que aquests certificats es poden sol·licitar a través del Portal de Serveis al Personal, indicant el motiu de la petició. Un cop emesos tenen una validesa de 10 anys.