Omet navegació

Apartat 4. Lideratge en el treball per objectius i projectes en contextos de teletreball

persones treballant

  • a. La persona en situació de treball a distància
  • b. L’impacte sobre l’equip
  • c. L’impacte en la persona que supervisa
  • d. Aspectes a considerar en supervisar equips amb persones treballen en remot

Tot procés de flexibilitat organitzativa en l'àmbit laboral, com el treball a distància, requereix una determinada cultura per proporcionar-li el marc necessari per assimilar-la, desplegar-la i consolidar-la.

Entre els factors que incideixen en l'èxit de la implantació d'una política de treball a distància, el factor de més impacte sol ser la cultura organitzativa.

Com a persona en rol de supervisió, és important comprendre com afecta el treball a distància a les persones implicades: les que treballen en situació remota, les persones que hi col·laboren i la persona amb el rol de supervisió

Tot i que ho hem comentat al bloc 1, al final de l’apartat 1, volem posar èmfasi en el fet que tots els nous inicis ens plantegen reptes que, de vegades, ens pot costar d’assumir. Es tracta d’un procés normal davant d’una situació de canvi. És bo ressaltar que els canvis es poden anar ajustant en funció de com es desenvolupen en els inicis, fins que totes les persones s’adapten a la nova manera de treballar.

Mantenir una actitud positiva i una comunicació oberta en tot moment, facilita trobar les oportunitats per seguir millorant i minimitzar la incertesa que hi pugui haver associada a una nova manera de fer.