La confiança és clau en qualsevol relació. Quan el personal confia en els seus directius i directives, i senten que treballen per una visió compartida, la col·laboració i el compromís es produeixen de manera natural. Però és més difícil de guanyar-se-la en un entorn on la interacció cara a cara és menys freqüent. Una missió compartida, fomentar l’esperit de col·laboració i la creació d’equip poden ser d’ajuda per generar confiança en les persones que treballen de manera remota i local.
Solució: Establir una declaració de missió
Pot ser d’ajuda documentar, en poques frases, per què el nostre equip fa el que està fent. Idealment seria bo que tingui connexió amb un bé més gran per a la humanitat, tot i que òbviament relacionat amb els objectius departamentals o de govern, per exemple.
El fet de disposar d’una missió compartida ajuda a sentir que el nostre temps s’està utilitzant per a alguna cosa rellevant. Establiu clarament la missió i tingueu-la present en allò que fa l’equip.
Que l’equip conegui la finalitat, és a dir, per a què se li demana o proposa una feina, eleva la comprensió de la utilitat de la tasca o l'activitat, i convida les persones a ser més proactives i més segures.
Solució: Fomentar la col·laboració i el treball en equip
La col·laboració eficaç ajuda els equips a vincular-se i a generar confiança a mesura que la gent coneix els respectius processos de pensament i estils de treball. Quan cada membre de l’equip és capaç de basar-se en les idees dels altres i aportar els propis punts forts, les relacions floreixen.
En primer lloc, ajuda a tenir equips clarament definits. Això defineix les expectatives que la gent ha de treballar de manera col·laborativa, fins i tot des de la distància. Pot semblar bufar i fer ampolles, però de vegades les organitzacions soscaven la col·laboració en no promoure la formació d’equips i fomentar el treball en equip. Això pot provocar confusions i una baixa cooperació entre les persones que han de col·laborar. En particular, amb persones que treballen en remot, és important que la gent sàpiga on pertanyen i a qui reporten.
També va bé animar els equips a reunir-se regularment a través de les eines de comunicació, ja que aquestes reunions en remot poden ajudar a construir un sentiment de comunitat i familiaritat.
Com a persona supervisora, assegureu-vos de comunicar les vostres expectatives per a cada equip perquè sàpiguen que treballen per aconseguir un objectiu compartit.
Solució: Establir un objectiu compartit
Quin és l'objectiu general del vostre equip i com sabrà quan l’haurà assolit? Pot ser que tingueu un objectiu o en podríeu tenir diversos. Independentment, és de vital importància que el vostre equip tingui un objectiu (o objectius) compartit i una comprensió comuna de com es mesurarà el progrés.
Aquests objectius de l’equip probablement estaran definits a partir d’objectius de l’organització més amplis, o bé pot ser que vosaltres i el vostre equip pugueu establir els vostres objectius, que és també una oportunitat molt bona per conèixer-se millor.
Podreu trobar més orientacions en relació amb aquest punt al bloc 3.
Creieu que hi pot haver diferències a l’hora de construir una relació de confiança quan es treballa amb un equip i les persones que l’integren no es troben al mateix lloc físic al mateix temps? Se us acudeixen altres maneres de contribuir a construir la relació de confiança i el sentiment d’equip, a banda de les proposades en aquest punt?