Assegurar que les tasques assignades i les expectatives quant al rendiment són clares i mútuament enteses és sempre important, independentment de la modalitat del lloc de feina. Tot i així, en el cas de persones en situació de teletreball, augmenta la importància de comunicacions i expectatives clares, i de la comprensió mútua, especialment en treballar de manera orientada als resultats.
Fins i tot si el fet que una persona comenci a treballar a distància no requerís cap canvi en l’organització de la feina, s’hauria de parlar sobre el tema per deixar-ho clar, aclarir qualsevol dubte i evitar problemes innecessaris.
També és important acordar de quina manera i amb quina freqüència seran les comunicacions o el seguiment. Cal recordar que ja no podem deixar-ho a la trobada casual que es pot donar en compartir espai tots els dies.
Formalitzar-ho també ens ajuda a evitar les comunicacions contínues per part de la persona per verificar si cal alguna cosa o per assegurar-se que està efectivament treballant, tot i que des d’un altre lloc. Una vegada més, una simple discussió d'aquestes qüestions hauria de facilitar la transició cap a una experiència de teletreball reeixida.