Omet navegació

3. Àmbit subjectiu d’aplicació

L'àmbit d'aplicació s'estableix a l'Acord de Consell de Govern de maig de 2015. Concretament, s'aplica a:

a ) Personal funcionari de carrera i personal laboral fix.

El personal funcionari de carrera i laboral fix inclòs en l'àmbit d'aplicació de l'acord es refereix al de l'àmbit dels serveis generals i que presta serveis a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Si bé aquest apartat pareix clar, s'ha de delimitar a què fa referència. Amb relació al personal funcionari, la carrera aplicable en l'àmbit dels serveis generals no només és aplicable al personal funcionari de carrera d'aquest àmbit, sinó també a personal funcionari de carrera d'altres àmbits sempre que ocupi un lloc de treball en aquest si l'ha adquirit mitjançant un procediment de provisió de llocs de treball (concurs de trasllats) i no li és d'aplicació cap altre sistema de carrera professional horitzontal.

Per tant, d'una banda hi ha el personal funcionari de carrera de l'Administració de la Comunitat Autònoma i, de l'altra, el personal funcionari de carrera d'altres administracions que obtengui «en propietat» un lloc de treball en aquest àmbit.

No s'ha de confondre el dret d'aquest personal a l'aplicació de la carrera professional de la CAIB amb el dret a l'enquadrament extraordinari.

Tot i que més endavant s'explica l'enquadrament extraordinari, cal fer un aclariment sobre el tema: quan es parla de l'àmbit d'aplicació, es fa referència a qui té dret que se li apliqui la normativa i pugui progressar; és a dir, a les persones que poden iniciar i progressar en carrera en qualsevol moment de la seva vida administrativa.

L'enquadrament extraordinari està limitat a unes determinades persones en un determinat moment que, pel fet d'estar a l'Administració autonòmica, tenen dret a iniciar la carrera des d'un nivell concret derivat de l'enquadrament extraordinari (vegeu el punt 5.7 d'aquest tema) i no des del nivell d'entrada.

b ) Personal laboral indefinit per extingir.

Aquesta figura està regulada en el V Conveni col·lectiu del personal laboral al servei de l'Administració de la CAIB i fa referència a personal declarat així d'acord amb el que estableix la seva disposició addicional primera i que, tot i tenir una relació indefinida amb l'Administració, no pot ser considerat personal laboral fix, si bé gaudeix de determinats drets, com ara la carrera professional horitzontal.

No s'aplica a:

• Personal funcionari docent.

• Personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica.

• Personal laboral de l'ens del sector públic autonòmic.

• Personal funcionari de carrera i laboral fix d'altres administracions o de l'autonòmica al qual se li apliquen altres acords de carrera.

En els dos primers casos, no s'ha de confondre amb personal funcionari de carrera docent i estatutari fix que ocupa llocs de treball en l'àmbit dels serveis generals obtinguts mitjançant un procediment de provisió de llocs de treball, als quals sí que se'ls aplica mentre romanguin en aquest àmbit.

Tot i que no ho esmenta expressament, el personal funcionari interí i laboral temporal està exclòs de l'àmbit d'aplicació d'aquests acords. Aquesta afirmació no està exempta de polèmica atès que, d'una banda, la majoria de les administracions del nostre entorn han anat reconeixent la carrera a aquest tipus de personal i, de l'altra, algunes sentències condemnen l'Administració autonòmica a aplicar l'enquadrament extraordinari al personal temporal que ocupava llocs de treball en l'àmbit dels serveis generals en data 31 de desembre de 2015.

En vista que el tema dona per a un punt concret, s'analitza el règim del personal funcionari interí i laboral temporal més endavant, així com les diferents sentències pendents d'executar per part de l'Administració autonòmica (vegeu el punt 5.11 d'aquest tema).