Omet navegació

2. Escollir la persona adequada per encarregar-se de la tasca

Moltes vegades s’assigna la feina a qui es té més a mà, a la persona en qui ens solem cercar suport habitualment, o amb qui millor ens entenem. Altres cops ens entestem a assignar la feina a algú perquè li veiem potencial, o perquè considerem que tindria temps o capacitat per assumir aquestes tasques.
Tampoc no solem tenir en compte el nivell de preparació i de motivació que la persona a qui assignem la feina té per assumir aquestes noves tasques. La combinació d'ambdós factors és clau per prendre decisions sobre si cal assignar o no una feina, i el grau o la manera com farem aquesta assignació.
Conèixer la càrrega de treball que ja assumeix la persona col·laboradora i la que hauria d'assumir amb la nova feina, és un altre factor important, perquè no tenir temps per gaire càrrega de treball és un element desmotivador a l'hora d'assumir noves responsabilitats.

Recordem un dels reptes del treball a distància: les persones que treballen de manera remota poden sentir, entre altres coses, que no estem prou al cas de la seva càrrega laboral. És important ser conscients d’aquest factor a l’hora d’assignar feina.