L’eficàcia i l’eficiència són de poc ajut quan ens posem a treballar per l’objectiu incorrecte. Per evitar-ho, és una bona idea revisar periòdicament els objectius i les prioritats a llarg termini, per assegurar-nos que seguim pel camí que ens havíem marcat, que és el que proposa aquest mètode.
El primer pas consisteix a anotar els 25 objectius principals. Podrien ser objectius de vida, objectius de carrera, objectius educatius o qualsevol altra cosa a la qual vulguem dedicar el nostre temps. En el context laboral, es tractaria d’activitats relacionades amb assoliments de la nostra feina. Després, encerclem els cinc objectius principals d'aquesta llista.
Finalment, qualsevol objectiu que no hàgim encerclat entra en una llista que anomenem "evitar costi el que costi". En comptes d’intercalar aquestes activitats mentre treballem en els objectius principals quan tinguem temps, hauríem d’evitar-los activament. Aquestes són les tasques aparentment prou importants per merèixer la nostra atenció, però que no ens orienten cap a les nostres prioritats a llarg termini.
Com hem comentat amb anterioritat, és bo que trobeu la manera que us facilita la feina i que al mateix temps li facilita a la persona que us supervisa. Podeu mirar d’acordar una manera comuna per seguir l’activitat i les prioritats, que podeu anar revisant al llarg de la setmana per si hi ha hagut variacions. Si esteu treballant a distància, us ajuda a assegurar-vos que avanceu en la direcció acordada també els dies que no esteu a l’oficina amb la resta de l’equip.