1.6.3. ... I sempre persuadir amb emocions
El domini de l'art de la persuasió permet la connexió emocional entre milers de persones i, per tant, crea vincles emocionals col·lectius. A la vegada és complex perquè tan important és el missatge que es transmet com allò que rep i interpreta el receptor. En qualsevol cas, la persuasió emotiva és la benzina que fa moure el relat.
Dues de les campanyes publicitàries històriques del darrer mig segle van ser inspirades en el relat emocional. Una beguda carbònica es va presentar com «La chispa de la vida», que ens fa ser optimistes cap al futur i ens desperta bons sentiments. Un calçat esportiu va mantenir durant trenta anys l'eslògan: «Just do it», que en una traducció lliure vendria a ser: «Senzillament, fer-ho»; tota una incitació a l'acció, a assolir els reptes, a la confiança en sí mateix. Cap de les dues marques venien producte sinó il·lusió.
El relat persuasiu és avui el més preuat instrument de comunicació per a la transformació d'actituds i de creences. És cert que ha rebut crítiques quan se n'ha fet un ús abusiu. En qualsevol cas, l'Administració pública l'ha d'adoptar per a l'estricta comunicació dels valors cívics de les democràcies avançades i la defensa dels drets i interessos generals del ciutadans.