1.6.4. Qui no arrisca no pisca...
El caràcter impermeable de l'Administració a les noves formes de comunicació ja es va foradant. Una prova n'és l'èxit del compte de Twitter de la Policía Nacional -justament una de les institucions en aparença més conservadores- que ja ha superat llargament el 1,7 milions de seguidors, per davant d'altres policies de més renom internacional com ara l'FBI. Les claus del seu èxit estan relacionades amb la introducció d'un llenguatge popular, festiu i fresc en aquesta xarxa social. El seu community manager, Carlos Fernández Guerra, destaca no només l'augment de seguidors sinó la pròpia utilitat del sistema atès que la informació aportada per les legions de seguidors han permès detencions per narcotràfic, localització de testimonis claus, deteccions d'amenaces o fraus... Com diu el responsable d'aquesta iniciativa: «Hi ha administracions que no arrisquen, nosaltres ho hem fet i hem guanyat». Aquestes han estat unes de les seves apostes.
- Bailando ♪ ♫ ♩ ♬ Bailaandoooo ♫ ♩ ♬ ¡Y mientras te flipas tu bolso o móvil están mangandooo! ♪ ♫ ♬ EVITA ESTA VERSIÓN de #Cancióndelverano
- Si has visto a algún camello (y no los de la cabalgata), cuéntanoslo a antidroga@policia.es No por competencia desleal, sino por lucro infame.
- Si te tienta jugar a #BreakingBad, debes saber que acabarás en el escenario de #PrisionBreak. En la vida real, jugar con drogas acaba MUY MAL