Omet navegació

2.8. Comunicació tecno-administrativa per comprendre millor la societat

Els responsables de l'Administració pública han de submergir-se en el món de la tecnologia de comunicació per comprendre millor com ha de ser el funcionament de la pròpia Administració; no han allunyar-se de la societat a la qual serveixen i, d'aquesta forma, adequar les respostes a les noves demandes que es formulen.

Segons l'estudi Our Mobile Planet de Google, 8 de cada 10 usuaris cerquen serveis i productes mitjançant els seus terminals mòbils (telèfons intel·ligents, tauletes, etc.). Aquesta realitat marca un camí a seguir: l'Administració pública ha d'invertir menys en seus físiques i migrar cap a les xarxes socials i la telefonia mòbil. Qui no comprengui aquest fenomen quedarà obsolet en dos dies. Qui aposti per l'ús d'aquestes tecnologies optarà a les noves possibilitats que ofereix un entorn de tecnologia comunicacional que s'innova dia a dia. Nous relats amb nous formats.

Un fet viscut per una gran corporació industrial nord-americana il·lustra el perill de quedar despenjat de la nova visió. Preparaven el recanvi d'un dels seus càrrecs estrella per donar un nou impuls a la companyia. L'àrea de comunicació va preparar una sofisticada estratègia per transmetre el canvi a l'opinió pública i als competidors, que incorporava fins el mes mínim detall de com s'havia de fer l'anunci. Deien que tot ho tenien controlat. Tot menys que la filla del nou directiu, duta per l'amor i l'admiració filial, difongués per Twitter 24 hores abans del dia D un missatge de felicitació al seu pare. Pocs minuts desprès, la sòlida i preparada estratègia de comunicació s'esbucava com un castell de cartes.