3.3.5. Taules amb berenars i moixets juganers
En el mes d’abril de 2012, Facebook va comprar Instagram, la xarxa social fotogràfica, per 1.000 milions de dòlars. Un instrument de comunicació de primer ordre. Uns anys desprès, les estadístiques assenyalen que cada dia, entre les 7 i les 10 del matí, 400 milions de fotografies d’una taula ben parada per berenar creuen tot el planeta d’una banda a l’altra, fruit de l’alta tecnologia d’Instagram. A Facebook, les fotos i vídeos de moixets juganers ocupen el primer lloc dels arguments comunicatius amb més d’un 30% del total d’entrades a la xarxa. La gran ciència de la comunicació planetària al servei de les petiteses humanes.
Aquesta visió crítica de les xarxes socials no té un altre objectiu que situar els responsables de la comunicació institucional en la realitat d’allò que més interessa i que acumula més «m’agrada» entre els usuaris. Que tinguin en compte que les ocurrències i tota la varietat d’inexactituds solen guanyar per KO a la comunicació seriosa i a la veritat.