Omet navegació

3.2.5. L’experiència digital no aporta sortides empresarials

Tos els diaris tenen avui la seva versió digital, la qual, en termes generals, no ha aportat més lectors i, per contra, ha restat vendes del diari en paper. En realitat, els digitals no solen ser més que alguns dels textos impresos per la rotativa traslladats a la pantalla de l'ordinador o de qualsevol terminal, ja sigui una tauleta o un telèfon. No s'ha creat un producte interactiu, amb un nou llenguatge visual i format innovador.

La majoria dels intents de cobrament per la versió digital del diari han fracassat. El consumidor espanyol no està avesat a pagar per llegir notícies a Internet; quan veu una pantalla de subscripció -per econòmica i avantatjosa que sigui l'oferta- abandona la pàgina. Sap que en trobarà d'altres gratuïtes. El camí de futur és la consolidació de dos versions de digitals: una amb tot el diari i cobrada a preu similar al de paper, seguida per elits i minories informades; una altra gratuïta, farcida de publicitat a cada pàgina i només amb un mínim de notícies d'agència.

En conclusió, a l'hora de preparar una estratègia de comunicació institucional s'ha de tenir en compte aquesta situació decadent de la premsa escrita i evitar, com s'ha vist, la tendència a sobrevalorar-la per pura inèrcia del passat.