Omet navegació

2.1. Vols sortir al Fortune 500?

Un dels requisits indispensables per ser inclòs a la prestigiosa llista de 500 empreses mundials de la publicació econòmica Fortune és presentar un Pla de Comunicació Interna com cal. S'ha acabat el temps en el qual els directius sabien tot el que passava a la seva empresa/institució i donaven les ordres de viva veu que tots obeïen dòcilment i amb dubtosa competitivitat. El Pla de Comunicació Interna és avui indispensable per qualsevol àmbit d'envergadura a l'Administració pública. Ha d'estar elaborat per mans expertes -assessors externs-, provocarà feina i costarà recursos econòmics; no val un llistat de mitja dotzena de punts que s'envia al personal per correu. És més seriós que això. La manca de comunicació interna apareix en tots els llistats de fracassos de col·lectius i de les institucions.

Johan Cruyff explicava que en un camp de futbol durant un partit hi ha 100.000 persones que criden per criticar jugades, alineacions i tàctiques. Però en realitat no més de 50 persones saben interpretar el que està passant realment en el terreny de joc. I només 2 o 3 persones (aquell dia estava generós) saben el que s'ha de fer per reconduir amb efectivitat el partit. En Comunicació es produeix una situació similar: tothom es veu capacitat per opinar i dirigir l'estratègia comunicativa, però són molt pocs (i molt experts) els que saben fer-ho amb solvència.