2.5. Guerra al rumor
La comunicació interna comporta evidents efectes positius, des de l'increment de l'eficàcia i la producció, el retorn de la inversió, fins i tot el descobriment de talents. També aporta beneficis, alguns dels quals són inquantificables econòmicament com ara la satisfacció del client intern i la certitud en el personal, que té clars els objectius, la planificació, la informació i el to de la comunicació.
En realitat és una manera de reduir la potencia destructora del rumor, el «m'han dit que...», que causa un greu perjudici a l'organització i als propis treballadors.
Amb Pla o sense Pla, sempre es desenvolupa un tipus de comunicació. La no-comunicació no existeix. El propi silenci és una mena de comunicació; amb efectes negatius, però ho és. El Pla de Comunicació Interna, dut a la màxima reducció, no és més que donar la paraula a tothom perquè s'estableixi la connexió en totes direccions, de dalt a baix, de baix a dalt i també en horitzontal.
La frase «a la feina no és parla» és ja una resta arqueològica enterrada per sempre més. Ara tothom ha de tenir potestat i oportunitat per prendre la paraula.