2.6. Intranet: Tots surten a la foto
La peça essencial de la comunicació interna és la Intranet institucional, que hauria d'aparèixer com a pantalla principal cada vegada que un treballador encén el seu ordinador. És l'àgora dels treballadors públics o, si és vol, la recreació (durant tota la jornada) de la xerradeta de cafè on es parla de feina. És precís, però, una Intranet que comuniqui i, sobretot, que sigui participativa i interactiva amb tots els canals oberts en qualsevol direcció. No s'ha de convertir en un tauler d'anuncis on s'aferren comunicats amb una xinxeta.
Cal constatar que algunes jerarquies de les administracions públiques encara tenen recel a rebre respostes i suggeriments dels funcionaris. Quan més aviat s'esvaeixi aquesta desconfiança, millor anirà la marxa de la institució perquè es tracta d'un error evident: en el món de la web social (Intranet) ja no existeixen les audiències passives, sinó que la participació forma part essencial d'aquest univers. Tothom ha de sortir a la foto.
L'antiga imatge del funcionari s'ha esborrat. La immensa majoria de treballadors públics necessiten avui sentir-se partícips d'un projecte que marqui la diferència i dur a terme la seva feina de la millor manera possible. Volen treballar en un entorn en el qual s'aposta pel capital humà, per les fortaleses personals i no es posa l'accent en les debilitats. Tots valoraran molt positivament treballar en una institució coherent, oberta i avançada.
Segons el IV Estudio de la comunicación interna en las empreses españolas de l'Observatorio de Comunicación Interna e Identidad Corporativa, la Intranet -o el portal del treballador- és l'eina de comunicació interna més valorada pels propis treballadors (89,85%) i, al mateix temps, supera i substitueix progressivament els canals tradicionals com ara la revista impresa (75,6%).